Ga naar inhoud

IP adres DNS, WINS en DHCP server


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo forum, Nadat ik Windows 2000 server heb geïnstalleerd wil ik nu DHCP, WINS en DNS gaan installeren. Het IP adres van de server is [b:7e3a43c9fb]192.168.3.1 [/b:7e3a43c9fb]Moet ik de DHCP, WINS en DNS server ook 192.168.3.1 als IP adres geven of moeten deze allemaal een verschillend adres krijgen bijvoorbeeld 192.168.3.(2 tm 4)? Mathieu Elissen 8)
Link naar reactie
??? Om te beginnen hoef je geen WINS te draaien met W2K server, deze is volledig toegespitst op DNS,. Als je de server de services geeft als DHCP en DNS, dan is de server waarop je het installeert de DNS en DHCP-server en draait het dus op het IPadres 192.168.3.1. Misschien begreep ik je vraag niet goed.... :roll:
Link naar reactie
Ik stel deze vraag omdat er tijdens installatie van WINS, DNS of DHCP steeds gevraagd wordt wat het IP adres moet zijn als ik bezig ben met installeren. Volgens andere bronnen moeten de IP adressen van WINS, DNS en DHCP eerst worden ingevuld bij de TCP/IP eigenschappen voordat je begint met installatie. Omdat er naast Windows 2000 Professional ook nog een Windows 98 client is aangesloten dacht ik dat dan toch WINS moet worden geïnstalleerd. [/img][/list]
Link naar reactie
Windows 98 kan ook gewoon met DNS omgaan hoor. Bij mijn weten hoef je alleen een ipadres op te geven aan de client-side (behalve voor de DHCP natuurlijk) en als je een DHCP draait, hoef je aan de client-side helemaal niks in te vullen, want daar is natuurlijk de DHCP voor :wink: , ik kan me niet herinneren dat als je een DHCP-server of DNS-server installeert, dat je dan het IPadres op moet geven van hemzelf, de services die je installeert draaien op het IPadres van de NIC, maar ik kan me natuurlijk vergissen :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...