Ga naar inhoud

Winroute dns probleem?!


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik probeer een netwerk te installeren met 1 server en 2 clients. Het netwerk werkt, internet op de server werkt en ftp/msn/irc werkt op de clients, maar als ik wil surfen krijg ik het volgende: Error: connection "192.168.1.1" (192.168.1.1) failed. Error detected bij Winroute Pro Proxy Ik gebruik in winroute de proxy, dns en dhcp server. (vroeger gebruikte ik geen dhcp maar gaf ik alles handmatig ip-adressen, helaas werkt dat niet meer) Iemand een idee wat ik fout doe?
Link naar reactie
bij lan settings zeg ik dat hij ze automatisch moet vinden. meer niet maar om de een of andere reden doet een van de twee clients het nu perfekt, maar de ander niks meer. Ze draaien beide op winme en ik heb exact dezelfde instellingen gegeven (alleen dns server en (een andere-)host name, de rest krijgen ze van de dhcp server) maar die tweede client krijgt een heel ander ip-adres (en net-mask). En als ik winipcfg doe bij uitvoeren dan staat er ook nog dat ip-routing enabled is. Ik heb de porten in de hub en de kabels al omgeruild en ook de netwerk kaart in de probleem-pc opnieuw geinstalleerd maar hij doet het niet. Hoe kan het nou dat het met dezelfde instellingen niet werkt?
Link naar reactie
[quote:c008e72412="Snoopje"]ja, die site ken ik ondertussen uit m'n hoofd, letterlijk gevolgd en nu zit ik dus met het bovenstaande probleem. (effe voor de duidelijkheid, ik heb al tig van dat soort handleidingen gevolgd, geen succes :()[/quote:c008e72412] Ik zei ook dat het een redelijk goede handleiding was. Er zijn namelijk wat tikfouten bij de ip adressen dacht ik. Op wat hendrikus zegt, als je de dhcp gebruikt moet je in IE zeggen LAN. Zet om de boel aan de praat te krijgen ook de proxy server af. Als het op een gegeven moment werkt, dan als je belangstelling hebt, kan ik je wat settings toesturen zodat je de PC van buiten uit helemaal dicht is. (de firewall van winroute kan je het noemen) Bij GRC en dslreports zal je dan zien dat je de status "Full stealth) krijgt, dat zou zoioets betekenen als : men weet niet of achter het ip adres, niets, een pc of een netwerk ligt. Je moet pas een PB sturen in september, ben binnenkort op vakantie en heb ook effe geen tijd. :wink:
Link naar reactie
Ik heb even een derde pc geprobeerd en dat ging prima, met precies dezelfde instellingen. Ik heb de kabel en de netwerk kaart getest en die werken ook goed. Als ik het op de probleem pc installeer en 127.0.0.1 ping dan heb ik 0% verlies. Maar hij krijgt nogsteeds een verkeerd ip-adres en net-mask. Wat kan er fout zijn?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...