Ga naar inhoud

1 pc op meerdere domeinen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Allen, Weet iemand hoe ik een pc kan aanmelden op meerdere domeinen?? Mijn laptop is aangemeld op het domein van mijn werk. Als hij daar is aangemeld zie ik 2 domeinen. Als ik hem nu aanmeld op mijn domein thuis zijn de 2 van mijn werk weg.. En als ik hem weer aanmeld op het domein van mijn werk is mijn thuis domein weg... Wat ik dus wil is dat mijn laptop kan wisselen tussen de 3 domeinen (2 van mijn werk en 1 van thuis). De PDC's van mijn werk zijn NT4 en thuis win2k Server. Mijn laptop is win2k pro. Alvast bedankt
Link naar reactie
Hoi Herman, Thuis gebruik ik DHCP en op mijn werk gebruiken we statische ip-adressen. Maar dat is een ander probleem. Het gaat niet om een pc maar om een laptop (Sorry was niet helemaal duidelijk). Dus die is op mijn werk gewoon aangesloten op het tcp/ip ethernet netwerk en bij mij thuis is hij ook gewoon aangesloten op het tcp/ip ethernet netwerk. Als ik de laptop dus aanmeld op het domein van mijn werk (Rechtermuis my computer -> Properties -> Network Identification -> Properties -> Member of Domain: xxxxx) dan ben ik het domein van thuis kwijt. En als ik mijn laptop aanmeld op mijn thuis domein dan ben ik het domein kwijt van mijn werk (Kan 1 van de 2 dus niet selecteren tijdens inloggen) Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Kan het soms liggen aan het feit dat we nog NT4 servers gebruiken op mijn werk?? En dat ik Windows 2k Server Active Directory zo heb ingesteld dat hij niet compatible is met nt??? Maar de 2 domeinen komen nooit met elkaar in aanraking....
Link naar reactie
Mmmmmmm...... Als ik nu inbel naar mijn werk, daar inlog op het domein en daarna mijn laptop op mijn eigen thuis domein aanmeld (Er wordt dan dus een verbinding gemaakt met het domein van mijn werk EN thuis) dan zou ik mijn laptop dus moeten kunnen aanmelden op het domein thuis en tegelijk op het domein van mijn werk.... Als ik dan dus opnieuw inlog zou ik alle domeinen moeten kunnen selecteren.... Klopt dit?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...