Ga naar inhoud

Samba/Webmin/Configuratie


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi ik zit met een vervelend probleem. Ik gebruik webmin om samba te configureren en het lukt me maar niet om het netwerk te delen, ook niet nadat ik alle doc's heb gelezen... volgens mij zie ik wat over het hoofd. Mijn systeem: Server = Mandrake 8.2 (Gateway IP 192.168.0.10 ) De andere computers: IP 192.168.0.4 etc.. Nu wil ik / sharen en de printer sharen. Alles moet vrij toegangkelijk zijn zonder password vanuit het interne network. Alle interne computers hebben de workgroup naam: WORGROUP Op het interne netwerk kan ik wel alles delen! Op de server gebruik ik Bastille Firewall en alle interne poorten staan open. De foutmeldingen die ik krijg zijn: Kan share name niet vinden en kan netwerk niet vinden? Wie kan me verder helpen? Herbert
Link naar reactie
het helemaal zien van je linux partities is niet zo zinvol denk ik, je kan er toch niets nuttigs mee doen vanaf je windows machines. Als je een fileshare wilt opzetten moet je een public share aanmaken, deze is dan door elke pc te zien : [test] comment = test path = /test browseable = yes read only = no public = yes directory mode = 0777 maak de folder , in idt geval test , aan op je linux bak en chmod 777 die. Post anders je samba.conf hier ( evt. gedeeltelijk ).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...