Ga naar inhoud

Computers zien elkaar niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb het bekende probleem dat de computers elkaar niet kunnen zien in het netwerk. Ik heb al op het forum gezocht maar nog geen antwoord gevonden voor mijn probleem. Ik heb een netwerk met twee computers, op de één staat ME en de ander XP. Ik heb alleen het TCP/IP protocol geinstalleerd omdat dat vaak gebruikt wordt voor games. Als IP adres heb ik 192.168.0.1 en voor de ander 192.168.0.2 Als ik bij de netwerkomgeving kijk zie ik alleen mijn eigen computer niet de andere, dat is bij de andere ook zo. De ledjes van bijde kaarten branden. Ik heb geprobeerd te pingen, en daar krijg ik bij bijde computers de melding time out. Op het forum kwam ik ergens tegen dat ik met ping 127.0.0.1 kon testen of de netwerkkaarten goed zijn aangesloten, op bijde computers heb ik dan 0 % verlies, lijkt me dus goed. Ik hoop dat iemand mij kan helpen ! :( Alvast bedankt.
Link naar reactie
Wanneer je GEEN hub gebruikt moet je een zogenaamde crossed utp kabel gebruiken. Dus heb je de twee computers aan elkaar gekoppeld met 1 kabel dan MOET dit een crossed kabel zijn. Dit kun je controleren door beide uiteinden van de kabel te bekijken (hou van allebei de connectoren de koper strips naar je toe gericht). Wanneer de kleuren gelijk zijn is het een gewone kabel. Wanneer er kleuren zijn verwisseld heb je een crossed kabel.
Link naar reactie
fixeer de snelheid maar op 100mbit. Een kwaal van windows is dat de auto negotiation vaak niet altijd lekker gaat. Verder alle kabels opnieuw aandrukken etc.. Verder zou ik meer in XP instellingen kijken, en evt op beide pc's het hele netwerk gebeuren opniweuw installeren. Is ook een bekende remedie van Bill Gates :evil:
Link naar reactie
[quote="[DarthV]"]Wanneer je GEEN hub gebruikt moet je een zogenaamde crossed utp kabel gebruiken. Dus heb je de twee computers aan elkaar gekoppeld met 1 kabel dan MOET dit een crossed kabel zijn. quote] klopt :D kleine aanvulling :wink: pingen naar de ingestelde IP nrs gaat ook met een "normale" utp kabel. Maar dat is dan ook het enige wat t doet.
Link naar reactie
[quote:224748f5d4="Bosje"]fixeer de snelheid maar op 100mbit. Een kwaal van windows is dat de auto negotiation vaak niet altijd lekker gaat. Verder alle kabels opnieuw aandrukken etc.. Verder zou ik meer in XP instellingen kijken, en evt op beide pc's het hele netwerk gebeuren opniweuw installeren. Is ook een bekende remedie van Bill Gates :evil:[/quote:224748f5d4] Bij de netwerkkaart, als ik bij eigenschappen kijk, bij de koppelinssnelheid/... als waarde 100 half modus en 100 full modes ( en natuurlijk ook 10, maar das nu dus niet van toepassing ) Moet ik die dan op 100 full zetten ? De rest van de mogelijke oplossingen die gepost zijn ga ik nu ook ff proberen.
Link naar reactie
:( ik heb het hele gebeuren verwijderd en opnieuw geinstalleerd, help niet. Ik heb daarna gestart met en zonder aangesloten kabel, helpt ook niet, daarbij ga Windows XP wel aan dat de netwerkkabel niet was aangesloten, dat weet dat apparaat dus wel... Ik heb de snelheid gefixeerd op 100 mbps full-modus, help ook niet. Het netwerk werkt helaas nog niet. Heeft iemand nog een oplossing, moet ik misschien nog wat anders instellen, zoals gateway of dns of wat dan ook. Heb ik nooit hoeven doen toen het wel werkte maarja ik weet het ook niet meer. Ik hoop echt dat er iemand is die een oplossing weet. :cry:
Link naar reactie
Instellingen: Client voor MS Netwerken: ............ beide machines Ip nr pc 1: ................................... 192.168.1.1 Ip nr pc 2: ................................... 192.168.1.2 Werkgroep zelfde voor beide machines Schijf / mappen / bestanden delen ventueel op beide machines Indien op 1 pc internet aanwezig is (bijv. m.b.v. kabel) installeer dan proxyi van [url]www.analogx.com[/url] Als pc 1 internet heeft en als ip nr. 192.168.1.1 dan krijgt pc 2 als gateway het ip nr van pc 1 (192.168.1.1) DNS van ISP invullen Zou moeten werken (als ik zo snel tenminste niets vergeten ben) Controleer in ider geval of je in dezelfde range met p nr's zit (start - run typ: winipcfg voor win98 of ipconfig /all |more voor winxp) Suc6
Link naar reactie
Dat heb ik gedaan, behalve dat deel wat voor internet nodig is, want bijde pc's hebben een internet aansluiting. Ik zal ff opnoemen wat ik precies heb ingesteld. Bijde pc's hebben de werkgroepnaam MSHOME. en elke een andere computernaam. Ik heb Client voor MS netwerken geinstalleerd. bestands en printerdeling voor MS netwerken geinstalleerd. Op bijde computers 1 schijf gedeeld. Het protocol TCP/IP is geinstalleerd. Met het IP nummer 192.168.1.1 en voor de andere 192.168.1.2. Snelheid is gefixeerd op 100 mbps full-modus. Firewall is uitgeschakeld. Bijde PC's hebben een eigen internet aansluiting, internetten via het netwerk is dus niet nodig. Bij pingen naar andere PC krijg ik timeout bij opdracht, en dit geld voor bijde PC's. Bij pingen naar 127.0.0.1 lukt, 0% verlies. Bijde netwerk kaarten zijn van Realtech. Het netwerk heeft het wel gedaan. Wanneer ik de kabel eruit haal, komt er op de XP computer netjes de melding dat de kabel niet is aangesloten, dus dat heeft ie wel door. Ik heb het netwerk al een paar keer helemaal op nieuw geinstalleerd, zowel handmatig als met de Wizard van XP. Dit is ongeveer alles ( wat ik niet ben vergeten ) wat ik gedaan heb. :roll:
Link naar reactie
Ik heb dat probleem ook een hele tijd gehad, maar als ik zo de problemen hoor, zou het heel goed de firewall van de computer met XP kunnen zijn. Die haal je er als volgt uit: Start -> Configuratie scherm -> netwerk verbindingen dan moet je die netwerk kaart aanklikken, zodat je dat scherm krijgt van "status van LAN-Verbinding" Dan klik je op eigenschappen en dan zit je op het tabblad algemeen, dat moet het tabblad geavanceerd worden (de laatste) Als het goed is moet daar bij jouw dan een vinkje staan in het vakje. Als dat zo is, dan heb je je probleem gevonden..... Vinkje uitzetten, en hij moet het doen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...