Ga naar inhoud

Verandering van peer/peer naar router verbinding


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat ik het onderwerp goed heb aangegeven zo. Ik heb een adsl internet verbinding met een alcatel home speedtouch. Nu heb ik de computer van mijn zoon rechtsreeks op mijn computer aangesloten, dus hij kan het internet op via de hostcomp. Dit gaat via een cross-cable. Nu moet de host altijd aanstaan en daar wil ik eigenlijk wel vanaf. Ik begrijp dat je er dan een router of hub tussen moet zetten en kan je die crosscable met een verloopstekkertje omzetten? Want ik heb geen zin om weer een andere kabel door het hele huis te trekken. Wat moet ik hier voor aanschaffen om dit te realiseren?? Gr; Jos
Link naar reactie
probeer bij een betere electronica zaak een verloopstekkertje voor je cross kabel te vinden. Die zijn er wel, maar ik kreeg hem van een Netwerk installateur, ze kosten 1 gulden inkoop, maar winkels verkopen die liever niet, ze verkopen liever een UTP en een cross. Je hebt verder een router nodig
Link naar reactie
Je kan gewoon een RJ-45 connector kopen (€ 0,45) en deze op de juiste manier monteren voor een 1-op-1 verbinding. Oranje-wit Ornaje Groen-wit Blauw Blauw-wit Groen Bruin-Wit Bruin Deze stekker wel in plaats doenvan de stekker die nu gecrosst is aangesloten (oranje en groen kleuren zijn verwisseld)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...