Ga naar inhoud

ziet pc niet


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb een pc met win me daar zitten 3 stuks netwerk kaarten in op een pc heb ik al een tijd een netwerk draaien ook nu wil ik graag op mijn 3e pc een netwerk aan leggen tot zover is alles al klaar maar nu ziet win me de 3e pc niet en anders om waar zit de fout ik zie het niet wie kan mij raad geven ps: de 3e pc hoeft en mag de 2e niet zien
Link naar reactie
Instellingen IP-adressen? Zitten de PC's wel in dezlfde werkgroep? Zonder wat meer info is je vraag niet te beantwoorden. Kijk ook eens naar de snelheid van de netwerkkaarten. Controleer of de lampjes op de netwerkkaarten branden. Verwissel de cross-kabel eens met die van de andere PC. Als de kabel defect is, dan zal die daarna niet goed werken. Je kunt ook als test de aansluiting verwisselen op de netwerkkaart in de PC met 3 netwerkkaarten.
Link naar reactie
[quote:fd30ee3ee0="lsc.b"]ik heb een pc met win me daar zitten 3 stuks netwerk kaarten in op een pc heb ik al een tijd een netwerk draaien ook nu wil ik graag op mijn 3e pc een netwerk aan leggen tot zover is alles al klaar maar nu ziet win me de 3e pc niet en anders om waar zit de fout ik zie het niet wie kan mij raad geven ps: de 3e pc hoeft en mag de 2e niet zien[/quote:fd30ee3ee0] zo als ik al zij naar mijn weten is met win me een disk gemaakt voor een thuisnetwerk temaken en dat is naar mijn weten goed gegaan maar de pc zien elkaar niet wat is hier nu aan de hand
Link naar reactie
In feite wil je 2 netwerken maken. Dit houdt dus ook in dat de beide netwerken in een gescheiden netwerksegment moeten zitten. Ik vermoed dat je nu twee netwerkkaarten hebt geconfigureerd om een netwerk te maken binnen hetzelfde segment. Dat werkt dus niet. Vandaar dat ik vroeg om meer info. Je IP-instellingen kan je vinden door te dubbel-klikken op het Icoon Netwerk in het configuratiescherm en daar het juiste protocol gekoppeld aan je netwerkkaart te kiezen (TCP/IP -> <naam netwerkkaart>). Hiervan open je de eigenschappen. Op de diverse tab-bladen vindt je de instellingen. Als je de derde kaart inderdaad gebruikt om internet te benaderen, dan is het handig om ook die instellingen weer te geven. Deze moeten namelijk weer in een ander netwerksegment zitten. Om te weten te komen in welke werkgroep de PC's zitten kan je ook op het Icoon Netwerk dubbel-klikken. Daarna selecteer je het tab-blad identificatie. De werkgroep-naam moet dus voor alle PC's gelijk zijn. De PC-naam voor alle PC's verschillend. Als je vanaf PC3 ook naar het internet wil via PC1 en dit ook doet vanaf PC2, dan zal dat met de standaard-software van Microsoft niet werken. Daarvoor heb je inderdaad een hub of een switch nodig. Dan kan je namelijk wel alle PC's binnen hetzelfde netwerksegment plaatsen.
Link naar reactie
Het 'elkaar zien' in je netwerk omgeving heeft te maken met de 'master browser' van je netwerk. Op het moment dat een PC een overzicht wil hebben van de systemen in het netwerk, wordt er gezocht naar de 'master browser' die dit overzicht zou moeten leveren. Win9x/me heeft echter een 'bug' in het bepalen van de master browser met TCP/IP. De PC die je niet 'ziet' en de PC met de 3 netwerkkaarten zijn van mening dat ze allebei master browser zijn en zullen elkaar dus ook nooit 'zien', terwijl je wel kunt pingen etc. Je kunt b.v IPX met NETBIOS geactiveerd installeren (ook internet beveiligingstechnisch beter om delen van schijven alleen via dat protocol te doen) of op de PC die je niet ziet onder de eigenschappen van bestand- en printerdelen het 'bladeren' uit te schakelen. Je zegt dan eigenlijk dat deze machine geen 'master broewser' mag zijn. Verder weet ik dat bij b.v. NT/W2k de 'master browser' op slechts 1 NIC kan werken. Als dat ook het geval is met Win9x/me zal je de PC op de derde kaart nooit zien, zolang deze PC 'master browser' is. Je moet dan op deze PC het 'bladeren' onder bestands- en printerdelen uit zetten, en op de andere 2 PC's op 'automatisch' laten staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...