Ga naar inhoud

accesspoint aansluiten op bestaand netwerk ?


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb een probleem met het aansluiten van een accesspoint voor wireless internet met een laptop op een reeds bestaand netwerk. mijn netwerk ziet er als volgt uit, een windows xp machine met 2 netwerkkaarten,waarvan er een rechtsreeks op de kabelmodem zit,en de ander(192.168.0.1) op een hub. op die hub draaien nog 3 pcs(allemaal met internet en automatisch ip laten toewijzen) en nu wil ik gewoon een accesspoint voor draadloos internet bij die hub zetten zodat ik met een laptop wireless kan internetten. dus acces point ingesteld op automatisch ip laten toewijzen en onder geen beding ip adressen gaan uitdelen.(want dat word door de xp machine gedaan).ik heb geprobeerd met crosscable en utp kabel,maar de pc card blijft elke paar seconde disonecten en zoeken naar netwerk. Alle pcs en accespoint staan op MSHOME netwerk. ik heb een 3com accespoint 2000 en een pc card van 3com (3crwe737a) wie o wie kan mij helpen ?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
van mij geen antwoord maar wel een ondersteuning van de vraag ! werkt bovenstaande constructie uberhaupt wel ? Ik heb zelf ook een (draad)netwerkje (3 PC's waarvan 1 server, hub en ADSL (alcatel) en windows 98 + winroute). Ik overweeg een laptop aan te schaffen en wil ook draadloos aan het netwerk gekoppeld zitten. Hopenlijk reageert er nog iemand....... :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...