Ga naar inhoud

Ethernet TCP/IP testen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een netwerk ethernet TCP/IP. Nu wil ik kunnen testen of er data over een bepaalde kabel loopt. Of welke IP adressen er beschikbaar zijn ed. Weet iemand software op dit te scannen/luisteren. Telnet ken ik maar kan daar niet best mee uit de voeten. PS. Ik moet er wel bij zeggen dat het hier gaat om een netwerk met niet alleen een PC's, maar ook andere deelnemers zoals field I/O (beckhoff). Mvg. pach_nel
Link naar reactie
Uitzoeken welk IP-adres nog beschikbaar is, is moeilijker. Het probleem is dat alle apparatuur daarvoor aan moet staan. Een IP-adres controleren van een PC die uit staat werkt natuurlijk niet. Om dit probleem te omzijlen wordt meestal een DHCP-server gebruikt. Een mogelijkheid is natuurlijk met het commando PING <ip-adres> te controleren of het IP-adres op dat moment al in gebruik is. Als je dat adres echter ook op een computer of ander apparaat hebt gebruikt die toevallig even uit staat werkt dat niet. Bij een statische toekenning van netwerk-adressen is het dus zaak deze buiten de reeks te houden die de DHCP-server toekent en er een goede administratie van bij te houden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...