Ga naar inhoud

utp kabel en nic oke, toch geen verbinding


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik beheer een netwerk van plm 15 computers, 3 hubs en een server. Nu heb ik een nieuwe pc aansluiting nodig op een van de hubs. De utp cabel is gecontroleerd alsmede de NIC. Beide zijn op andere pc's getest en werkten daar goed. Echter niet op de nieuwe pc. Alles draait met w98 se. Ook de nieuwe. de Server draait met Windows NT. Het lichtje op de hub gaat niet branden. Als ik er een andere kabel indoe werkt dat wel dus ook de hub lijkt oke. Wat zou er toch fout gaan? Nic werkt op de nieuwe pc wel met crosskabel naar andere pc. Dus ook dat lijkt oke. Wie helpt?
Link naar reactie
Controleer eens: - Duplex instelling van de netwerkkaart - Snelheidsinstelling van de netwerkkaart - Crossport / Gewone port van de hub Wat is denk dat je probleem is, is dat je of de netwerkkaart op 100/Full hebt staan, terwijl je een 10 Mbit hub hebt (maar dan zou volgens mij het lampje wel moeten branden) Of je hebt de machine misschien aangesloten op de cross/uplink poort van je hub (sluit hem anders eens met een crosscable aan op dezelfde poort als waarop hij het nu niet doet). Maar je verhaal is wat onduidelijk, want ik kan het ook lezen op de volgende manier: Het werkt niet met kabel 1, maar wel met kabel 2. In dat geval is natuurlijk de kabel gewoon niet goed...
Link naar reactie
Ik kan het probleem niet begrijpen. De utp-kabel is oke volgens de tester. De Nic werkt ook goed, (getest in andere pc). Op de hub gaat geen lichtje branden. Hub is ook oke. De zes andere pc's op die hub werken prima. (Lichtje gaat ook niet branden op andere hub) Instellingen idem als andere pc's. Ik weet het echt niet meer! Graag hulp.
Link naar reactie
[quote:88de5f1bad="Henk Bakker"]Sorry, voor de onduidelijkheid. Op de NIC zitten twee lampjes. Het rode blijft branden. Het lichtje op de hub gaat niet branden. De kabel getest met een netwerk kabel tester. Die zegt dat hij oke is. Ik zal wel ff wat je beschrijft ff gaan checken.[/quote:88de5f1bad] Volgens mij is ie pas hardwarematig oke als het lampje groen uitslaat. Je hebt van alles uitgeprobeerd, blijft als ik het goed begrijp toch een mogelijkheid over : de PCI slot waar ie in zit, is die wel goed ?Probeer een ander slopt ? Als je de betreffende PC opstart, wat zegt je PC (dus niet windows), welke IRQ krijgt ie mee. 8)
Link naar reactie
[quote:de71118a0f="Henk Bakker"]Zal ik doen crazy J. Maar wat ik ook niet zo begrijp is dat op de pc geen aanmelding voor het netwerk wordt gevraagd. (naar domein, gebruikersnaam en wachtwoord). Dit gebeurd namelijk wel met de anderen. Kortom, hopeloos![/quote:de71118a0f] Kan je toch zelf opgeven/instellen win98 ?? netwerkomgeving - client microsoft netwerken - eigenschappen - aanmelden bij een domein....... primaire netwerkaanmelding - client microsoft netwerken......
Link naar reactie
Ik heb al regelmatig meegemaakt dat één poort op een hub kapot is, de anderen werkten prima, dus... een mogelijkheid. Verder zou ik inderdaad eens testen: 1. andere utp kabel 2. nic in een ander slot 3. nic uit een goedwerkende pc 4. originele nic en utp in een andere hub poort (wisselen met een andere pc) Op deze manier sluit je op een gegeven moment een aantal opties uit en kom je er vanzelf achter wat de oorzaak is. Suc6
Link naar reactie
Weet iemand of er een diagnoseprogramma voor een NIC is? Ik heb echt alles geprobeerd wat iedereen aan advies gegeven heeft. (Waarvoor mijn hartelijke dank!) Toch werkt de zaak nog steeds niet. Gek eigenlijk, met alle andere pc's ging het aansluiten op het netwerk prima. Behalve bij deze ene pc niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...