Ga naar inhoud

Zonealarm Pro 3 firewall en winroute, Internet delen


anoniem

Aanbevolen berichten

Internet delen voor twee pc's werkt goed na het installeren en configureren van winroute op de 'eerste' pc. In deze 'eerste' pc zitten twee netwerkkaarten, een voor de vaste kabel internet aansluiting en een voor mijn interne netwerk. Deze pc met twee netwerkkaarten heeft de volgende instellingen: Voor internet: IP-adres . . . . . . . . . . . : 217.120.126.130 Subnetmasker . . . . . . . . . : 255.255.255.128 Standaardgateway . . . . . . . : 217.120.126.129 Voor het lokale netwerk: IP-adres . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1 Subnetmasker . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standaardgateway . . . . . . . : De tweede pc heeft slechts een netwerkkaart die via een crosslink kabel is verbonden met de tweede pc. De instellingen voor de tweede pc zijn als volgt: IP-adres . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2 Subnetmasker . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standaardgateway . . . . . . . : 192.168.1.1 DNS: 192.168.1.1 Na deze instellingen werkt de internet aansluiting op beide pc's. Echter moet ik hiervoor de Internet Zone van Zonealarm op medium instellen, welke ik liever op high heb. Indien ik deze op high zet wordt het internet verkeer geblokkeerd. Ook als ik beide ip's toevoeg aan zonealarm en op trusted zone zet. Zonealarm herkent automatisch, twee netwerken. Het lokale en het internet, beide staan standaard op internet zone. Ook indien ik het lokale op trusted zet blijft het onmogelijk om te internetten. Is nu de enige oplossing het verlagen van de internet zone naar medium??? Bij voorbaat dank. Roy :x
Link naar reactie
Hoi Leo, Uit je antwoordt maak ik op dat het belangrijk is winroute goed geconfigureerd te hebben. Ik weet eigenlijk niet of dat zo is, ik zag n.l. jouw ip (213.84.183.123) bij active connections in Winroute Ook zie ik dat Source address 'Deze computer' vaak meerdere connecties laat zien. Mijn vraag heb je geprobeerd access te krijgen tot mij pc? Tweede vraag: Wat heb ik verkeerd geconfigureerd bij Winroute? Mvrgr, Roy
Link naar reactie
Samsonr, het ligt aan je Zonealarm. Deze moet weten dat je een ICS programma hebt draaien op je 'server'pc. Klik Zone-Alarm open; klik links op 'Firewall' ; klik rechtsonder op de knop 'Advanced'; als het goed is staat dan nu bij jou "This computer is not an ICS/NAT network". Je voelt hem al aankomen, dat is natuurlijk [b:db1e5fb163]wel[/b:db1e5fb163] zo, zet dat vinkje dus bij "This computer is an ICS/NAT gateway" en vul je IP in van je LAN-netwerkkaart in de serverpc. Bij mij werkte het ook dan pas, en de Internet-Zone kan dan wel op High.
Link naar reactie
Bedankt voor je tip, ik dacht nl. ook dat het zo werkte. Ik heb nogmaals geprobeerd inderdaad de instellingen bij advanced aan te passen aan "This pc is an ics/ nat gateway". Toch werkt het nog steeds niet ik krijg dan geen internet toegang indien ik internet zone op high zet. Kun je me toch nog verder helpen???????? Groeten, Roy
Link naar reactie
Zoals al reeds gemeld werd werkt de oplossing van this pc is an ics/nat gateway niet. Ik heb het ook geprobeerd en het werkt van geen kanten ook met de firewall uitgeschakeld voor de trusted zone. Is dit nu een tekortkoming in winroute of van zonealarm. Ps ik had dit probleem ook met de gewone zonealarm en ik dacht dat het wel zou werken onder de pro niet dus
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...