Ga naar inhoud

Printer in netwerk tussen 2 xp comp


anoniem

Aanbevolen berichten

Op de host comp en de client de printer op delen gezet, de printer op de client via slepen er op gezet. Testpagina afdrukken lukt niet met de client. Ik kan op de host wel zien dat de testpagina als gast is aangemeld , maar afdrukken ho maar. Volgens het hulpprogramma moet je via eigenschappen een tabblad beveiliging krijgen en dan toevoegen, maar bij mij staat er geen tabblad beveiliging. Heb dit soms iets met machtigingen in XP :evil: uit te staan. Weet iemand hoe dat zit met die machtigingen want ik kan daar niet uitkomen. Ik wordt onderhand dooziek van dat machtigingen gedoe. :evil: Groeten ; Jos
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Probeer eens de printer als een normale printer te installeren op 1 van de twee computers, en ook alleen aan die computer vast maken, (ik weet niet hoe het nu zit, maar aan de titel te zien zit de printer los in het netwerk). Deel dan de printer via [i:e8f6abbb45]Configuratiescherm, printers en andere hardware.[/i:e8f6abbb45] Net als met gedeelde mappen zou de andere computer de printer moeten zien en kunnen gebruiken.
Link naar reactie
Ik heb de printer op de host computer aangesloten en gedeeld en daar op werkt ie prima. Op de client heb ik de printer al met de installatiecd geinstalleerd , toen dat geen resultaat gaf heb ik hem er heen gesleept via het netwerk. Ook niets, als ik hem een testpagina laat afdrukken dan zie ik hem op de host bij afdrukeigenschappen als gast in de wacht staan maar verder gebeurt er niets. :evil: Gr; Jos
Link naar reactie
De printer staat online bij de client , hij geeft wel een communicatiefout aan als ik de testpagina proeer af te drukken. Op de host doet hij het prima, Op de client staat ie met verbindingen op de lan poort maar ook hier heb ik al verschillende poorten geprbeerd. Dit alles zonder resultaat. Weet iemand verder nog raad?? :evil: Gr Jos
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...