Ga naar inhoud

Maximale lengte USB kabel ??


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben verhuisd en heb nu een ISDN webvox centrale. Ik dien mijn PC met een USB kabel te verbinden met de webvox. Kan iemand mij vertellen wat de maximale lengte is voor een USB kabel. Heeft iemand een USB netwerk toevallig? De afstand tussen mijn meterkast en de PC is ongeveer een meter of 10. Alvast bedankt, Grimmie
Link naar reactie
Zoeken met Google leverde dit op: ------------------------------------------------------------ USB Inleiding De Universal Serial Bus (USB) maakt het mogelijk om apparatuur als toetsenbord, muis, modem, printer, scanner enz. op een computer aan te sluiten. Aansluiten en weer verwijderen van apparatuur kan zonder de computer uit te schakelen. Elk USB-apparaat kan een aantal USB-poorten hebben, voor aansluiting van nog meer apparatuur. Er kunnen maximaal 127 apparaten op een USB-bus aangesloten worden. De USB-bus detecteert automatisch als er nieuwe apparatuur wordt aangesloten, installeert de benodigde driver en maakt de benodigde bandbreedte vrij. Daarbij wordt er onderscheidt gemaakt tussen 'snelheid', 'bulk' en 'signalering'. Voor eenvoudige apparatuur zoals een muis is de brandbreedte 1,5Mbit/sec. De maximale bandbreedte van de USB-bus is 12Mbit/sec. Daardoor is de bus niet geschikt voor harddisc, floppy drives, moderne CDROM drives en netwerkverkeer. De USB-bus kan maximaal 2,5W aan vermogen leveren bij een voedingsspanning van 5V DC. De maximale lengte van de kabel is 5 meter. Grotere afstanden zijn mogelijk als er hubs gebruikt worden. Het verlengen van een USB-bus kan 7x uitgevoerd worden, waardoor de maximale afstand 40 meter wordt. ------------------------------------------------------------------------------ En ook dit: Het ligt een beetje aan de omgevings omstandigheden wat de maximale lengte mag zijn voor een goede werking. Er zijn mensen die leggen zonder probleem 10 meter. Er zijn er ook die maximaal 5 meter gebruiken en om de 5 meter een USB HUB plaatsen.
Link naar reactie
3. What about using USB signal repeaters to make a cable longer than 5 meters? A: Don't bother. The best solution is self-powered hub with a fixed 10m cable that had a one-port bus powered hub in the middle. The maximum range will still have to deal with the timeout, so any out of spec tweaking of the terminations between the two hubs and the timing budget still won't yield more than 5cm of extra distance. A better solution is described in the following question. 4. I really need to put a USB device more than 30 meters away from my PC. What should I do? A: Build a USB bridge that acts as a USB device on one side and has a USB host controller at the other end. Use a long-haul signaling protocol like Ethernet or RS-485 in the middle. Using cables or short-haul fiber, you can get ranges upwards of a kilometer, though there's no reason why the long-haul link in the middle of the bridge couldn't be a pair of radio transceivers or satellite modems. Embedded host solutions capable of doing this already exist. Also, two PCs connected via USB Ethernet adapters are essentially a slave/slave version of this master/slave bridge. Gevonden op www.usb.org
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...