Ga naar inhoud

2 netwerkkaarten in pc + chello


anoniem

Aanbevolen berichten

denk dat jij je ip in het verkeerde TCP/IP neerzet. als je in netwerkomgeving kijkt zie je nu oa tcp/ip externe toegang (hoeft niet per se) tcp/ip realtek8139 of zoiets tcp/ip realtek of zoiets ligt eraan welke merk(en) NIC's je gebruikt Bedoeling is dus dat het tcp/ip van de vrije NIC ingesteld wordt
Link naar reactie
ik denk dat ik de goede nic wel te pakken heb. Maar omdat bij chello je automatisch een ip adres krijgt en in je netwerk je een ip adres moet instellen dat het dan spaak loopt of zoiets. Ik zit ook met de dns servers die staan dan bij beide nic's ingesteld op de waarden van chello.. Dat moet wel je kunt ze volgens mij niet apart instellen of wel??? ik snap er niks vann... :roll: :roll: JK
Link naar reactie
[quote:c35be4cc96="crazy J"]denk dat jij je ip in het verkeerde TCP/IP neerzet. tcp/ip externe toegang (hoeft niet per se) tcp/ip realtek8139 of zoiets tcp/ip realtek of zoiets [/quote:c35be4cc96] klopt wel een beetje alleen ik heb 2 verschillende merken nic's en dat kun je dus wel duidelijk zien..
Link naar reactie
er vanuitgaande dat je de "goede"NIC hebt ingesteld laten we het dan maar even nalopen trouwens welk OS 98 XP etc ?? zorg ook effe dat je bestand en printerdeling toegevoegd hebt server PC Op 1 NIC krijgt Chello krijgt DHCP toegewezen 2e NIC stel je als volgt in IP : 192.168.0.1 subnetmask : 255.255.255.0 client PC IP: 192.168.0.2 subn : 255.255.255.0 gatweway : 192.168.0.1 dns : 192.168.0.1 ga naar www.sybergen.com en download sygate home networking Installeren op Server PC als server nat. en op client als...yep client en de zoekfunctie werkt hier ook wel aardig :o in principe moet dit zonder problemen kunnen of je de tcp/ip instellingen goed hebt staan kan je controleren dmv 95/98/me : start uitvoeren winipcfg ok NT XP W2K : start uitvoeren cmd ipconfig /all
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...