Ga naar inhoud

Internetverbinding (LAN) verbreekt spontaan.


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie helpt mij met het volgende: Ik heb een LAN-verbinding via een netwerk in het woongebouw, Ethernetkaart en UTP-kabel dus. Wanneer ik mijn computer (Pentium III 450, Windows 98) aanzet heb ik dus automatisch internet zonder eerst te hoeven inbellen. Dit is ongeveer twee jaar zonder problemen gegaan. Sinds enkele weken valt mijn internetverbinding spontaan weg, ongeveer eens per twee uren, maar een enkele keer ook een hele avond niet. Het onvoorspelbaar en niet gerelateerd aan een handeling die ik op dat moment doe. Wel is het zo dat ik ongeveer twee seconden voor het verbreken mijn harde schijf op een bepaalde manier hoor ratelen (ik voel het dus meestal aankomen...). Nadat de verbinding is weggevallen doen alle programma's het gewoon nog, het is dus niet zo dat de computer vastloopt. Als de verbinding weg is en ik herstart de computer, dan is de verbinding daarna altijd meteen weer hersteld. Zonder herstarten lukt het niet en blijft het verbroken. Ik gebruik Win98, IE6, MSN, ICQ, Zonealarm als firewall, verder Office 2000, maar geen andere gekke programma's in het geheugen. Ook de laatste paar maanden geen software of hardware geinstalleerd wat het zou kunnen verklaren. Wie kan mij helpen, het is bijzonder irritant, vooral als ik net met een download bezig ben. Hartelijke groet, Edwin (Rotterdam)
Link naar reactie
Het meest waarschijnlijk is dat powermanagement (PM) enkele devices uitschakelt. Vaak ratelen HDD's vlak voor het stilvallen door PM. De netwerkkaart met je internetverbinding mag in ieder geval niet beïnvloed worden door PM. Wanneer je PM in de gelegenheid stelt om je netwerkkaart uit te schakelen om stroom te besparen betekent op dat moment dat je verbinding verbroken is. Het lijkt me de moeite waard om dat te controleren Succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...