Ga naar inhoud

netwerkje zonder server


anoniem

Aanbevolen berichten

ik beschik over adsl dus moet ik telkens inbelle, maar ik wil dus die internet delen op 2 pc's, maar wil liever niet werken met een server, dus 2 pc's afzonderlijk, zonder een extra abonnement ;-) maar ik weet niet hoe ik dit kan realiserene met een switch elk apart, maar ik zou deze pc's ook in netwerk wille hebbe, maar eigenlijk ook met bieden online zijn, maar weet niet of dit mogelijk is omda ik moet inbelle Er moet toch een oplossing zijn om met 2 pc's online te gaan, kan je me eventueel naar een site verwijzen waar dit staat uitgelegd, of kan u me aub verder helpe
Link naar reactie
Tweaken van je modem kan eigenlijk niet misgaan als je precies de beschrijving volgt zoals beschreven op diverse sites. Ik zie niet waarom je je garantie kwijt zou raken. Je hebt je modem immers gekocht en is dus jouw eigendom. Je kan er dus mee doen wat binnen de mogelijkheden van het modem ligt. Tweaken hoort daar dus ook bij. Het enige wat je eigenlijk doet is een bitje omzetten in de firmware.
Link naar reactie
Ik denk dat je wel degelijk problemen met garantie kunt krijgen! Het is wel je eigendom en dus mag je er mee doen wat je wilt. Maar in de garantiebepalingen staat meestal dat je alleen recht op garantie hebt als je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Een van die voorwaarden is meestal dat je het apparaat gebruikt zoals het bedoelt is en geen modificaties (aanpassingen) verricht. Dat laatste doe je dus wel, en als ze dat kunnen zien/aan kunnen tonen ben je zuur denk ik. correct me if i'm wrong...
Link naar reactie
Ik hen toch meer de indruk dat de vragensteller op zoek is naar een ADSL router/switch. Dit soort apparaten bestaan. Ze vormen enerzijds de gateway naar je ADSL intenet verbinding en anderzijds geeft het je de gelegenheid om het ding als HUB of Switch te gebruiken. Zo heb je dus een peer to peer netwerk waarbij alle peer's toegang hebben tot internet.
Link naar reactie
Ik ben toch altijd weer benieuwd ernaar waar de oude rotten die deelnemen in deze discussiegroep hun informatie vandaan halen. Ik kan uit de informatie van de vragensteller nergens opmaken dat deze reeds de beschikking heeft over een HUB. :wink: Natuurlijk is tweaken i.c.m. een goedkope HUB goedkoper maar lezen is ok een kunst.
Link naar reactie
Je hebt gelijk. Je kan inderdaad niet uit de vraag opmaken of er een hub aanwezig is, maar is het nou zo zinvol om daarover te gaan zitten zeiken? Ik kan je in ieder geval wel vertellen waarom oude rotten in deze discussiegroep aanwezig zijn: ze hebben in de tijd dat ze lid zijn van het forum al een aardige hoeveelheid berichten gepost en zo dus een steentje bijgedragen aan de inhoud van dit forum. En waarom scheer je "al die oude rotten" over één kam? Ik maak hier één klein foutje in deze tread, dat wil toch niet zeggen dat al die andere oude rotten zomaar dingen gaan aannemen? Zo, en nu weer on-topic :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...