Ga naar inhoud

Wat is het juiste advies om snel glasvezelnetwerkaansluiting op PC te gaan beheren?


gvangeld

Aanbevolen berichten

Binnenkort word ik via KPN aangesloten op ons glasvezelnetwerk; d.w.z. 100 Mb upload + 100 Mb download. Mijn huidige router (Linksys WRT160N v2) is zo'n 5 jaar oud. Wat ik vaak hoor is dat deze hoge snelheid wel moet stroken met je PC en/of laptop. De vraag is nu: moet ik iets gaan voorbereiden? Is mijn router wel voldoende? Is mijn PC wel geschikt? Krijg ik geen problemen met mijn laptop? Graag advies.
Link naar reactie
Enige dat inderdaad aandacht kan vragen is je router: vanwege de lang relatief lage snelheden van internet-verbindingen is de wan-poort van oudere routers vaak niet geschikt geweest voor relatief hoge snelheden. Je kunt het gewoon even uitproberen door de speedtest website te bezoeken en te kijken wat je haalt. Je pc's zijn zeer waarschijnlijk niet onder de indruk van 100 Mb/s: dit is gelijk aan de fast-ethernet standaard die al vele jaren normaal is: waarschijnlijk is het spul al wel geschikt voor gigabit-ethernet (al haal je de max. snelheid mogelijk niet immer daar daar ook de cpu en chip-sets een rol spelen).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...