Ga naar inhoud

Internet Sharing Win 2000 -> Win 2000 Server ->win XP


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal :) . Ik heb een klein probleempje. ik heb een klein netwerkje van 3 pc's, waarvan ik de "windows 2000" als Internetserver heb draaien. dus ik heb op win 2000 het internet gedeeld en alle toepassingen geinstalleerd die nodig zijn voor de server. ik heb deze aangesloten met een croskabel aan mijn "win 2000 server" pc. Daaop kan ik goed internetten. (dus niks aan de hand) Maar nu wil ik vanaf de "win2000 server" via de switch naar de rest van het netwerk ("windows xp") en daar gaat het fout. :evil: Als ik het internet deel op de win 2000 server kan krijg ik een conflict met het standaard IP adres 192.168.0.1. In mijn win2000server zitten 2 netwerkkaarten: win 2000 @-Home-----> netwerkkaart IP "isp" Netwerk 01--> netwerkkaart IP "192.168.0.1" win 2000 server Netwerk 01--> netwerkkaart IP "192.168.0.2" Netwerk 02--> netwerkkaart IP "192.168.0.3" Windows XP Prof. Netwerk 02 --> Netwerkkaart IP "192.168.0.4" [color=darkred:23212efec0] Hoe kan ik nu (met microsoft internet sharing) internet op de Windows XP machine krijgen??? [/color:23212efec0] Ik hoop dat iemand het ooit al heeft opgelost. Bij Voorbaat Dank.... Groetjes , Cyberace22
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Is het mogelijk om het netwerk zo aan te leggen dat van uit de computer die direct verbinding heeft met het internet het signaal direct naar de 2 andere computers wordt gesplitst, in plaats van via comp2 naar comp 3 te gaan. Misschien door de win2000server de directe verbinding te geven, die is namelijk al met beide andere computers verbonden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...