Ga naar inhoud

Internet op de client werkt wel......maar niet helemaal :(


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb sinds kort mijn kabelinternet verbinding gedeeld tussen een computer waar windows XP op staat (de server) en de client waar windows 98 SE op staat....In de server zitten 2 netwerkkaarten. Netwerkkaart A is verbonden met de kabelmodem en Netwerkkaart B is verbonden met de client PC. In de client PC zit maar 1 netwerkkaart. Op de server heb ik ICS aangezet en krijgt netwerkkaart A het IP adres 192.168.0.2 en netwerkkaart B het adres 192.168.0.1 Op de client krijgt de netwerkkaart het adres 192.168.0.3 en heb ik bij zowel de gateway als DNS het adres 192.168.0.1 ingevoerd..... Het delen van het internet is hiermee geslaagd maar niet helemaal. Op de server kan ik iedere site bezoeken maar op de client lukt dit niet....op de client kan ik de meeste sites wel bereiken maar sommige sites pakt ie gewoon niet terwijl dit op de server zonder moeite gaat..... Weet iemand een oplossing voor dit probleem????? Mijn broer wil graag ook volledige internet toegang en ik wil dat hij daarvoor niet aan mijn pc hoeft te komen :lol: PS het delen van bestanden over het netwerk en pingen lijkt geen problemen op de leveren......
Link naar reactie
Installeer eens een internet-tweak tool. Daarmee kan je o.a. de packet-grootte van de communicatie instellen (MaxMTU). Hoe groot die moet zijn kan je als volgt bepalen: Open een DOS-prompt. Typ in: PING -f -l <xxxx> 192.168.0.2 Hierbij moet je <xxxx> vervangen door 4 cijfers. De standaard-waarde is 1500. Het antwoord zal dan echter waarschijnlijk zijn dat defragmentatie nodig is, maar dat DF is ingesteld. Verlaag deze waarde net zo lang tot je de maximum-waarde weet waarop geen defragmentatie plaats vindt. Deze waarde moet je gebruiken voor de MaxMTU. Een programma waarmee je dit kan instellen: Internet Tweak 2002 te downloaden van http://www.magellass.com
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...