Ga naar inhoud

Micosoft netwerk aanmelding met Windows Millenium


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik probeer een laptop op een thuisnetwerkje te installeren. De primaire netwerk aanmelding staat op Client voor Microsoft Netwerken. Toch krijg ik bij het opstarten van de pc niet het scherm om het Netwerkwachtwoord op te geven. Je krijgt gelijk het bureaublad voor je neus. Is dit een typische Win Millenium instelling die nog niet goed staat? Van alles heb ik geprobeerd: - Client voor Microsoft netwerken verwijderd en opnieuw geïnstalleerd - De wizzard thuisnetwerk installeren doorlopen - Netwerkkaart is geïnstalleerd, vast IP adres aan toegewezen - TCP/IP protocol is geïnstalleerd
Link naar reactie
Heb je bij het tabblad identiteit ook dezelfde werkgroep ingesteld als op de andere PC? Hoe stan de instellingen van DNS op beide PC's? Hoe staan de instellingen van Gateway op beide PC's? Open eens een DOS-prompt en probeer eens of je deze computer wel kan pingen (Ping <ip-adres) vanaf deze computer. Als dat gaat (geen timeout), kan je proberen om de andere computer te pingen. Start het programma IPCONFIG eens op en bekijk de resultaten. Wekrt je netwerkkaart wel goed? Kijk eens bij de eigenschappen van Deze Computer op het tabblad Apparaatbeheer of er geen uitroepteken staat bij je netwerkkaart. Dit zijn een paar pogingen om duidelijker te krijgen wat het probleem is. Met deze antwoorden kunnen we verder proberen een oplossing te vinden.
Link naar reactie
Hoi Herman, onderstaand tref je de acties die ik op je vragen heb ondernomen. Heb je bij het tabblad identiteit ook dezelfde werkgroep ingesteld als op de andere PC? [i:331993ffa5]Ja[/i:331993ffa5] Hoe stan de instellingen van DNS op beide PC's? [i:331993ffa5]DNS staat bij beide pc uit.[/i:331993ffa5] Hoe staan de instellingen van Gateway op beide PC's? [i:331993ffa5]Staat niets ingesteld[/i:331993ffa5] Open eens een DOS-prompt en probeer eens of je deze computer wel kan pingen (Ping <ip-adres) vanaf deze computer. Als dat gaat (geen timeout), kan je proberen om de andere computer te pingen. Start het programma IPCONFIG eens op en bekijk de resultaten. [i:331993ffa5]De laptop kan zijn eigen ip adres niet pingen. De andere pc wel.[/i:331993ffa5] Werkt je netwerkkaart wel goed? Kijk eens bij de eigenschappen van Deze Computer op het tabblad Apparaatbeheer of er geen uitroepteken staat bij je netwerkkaart. [i:331993ffa5]Er staat geen uitroepteken bij. Hij werkt blijkbaar goed.[/i:331993ffa5] Dit zijn een paar pogingen om duidelijker te krijgen wat het probleem is. Met deze antwoorden kunnen we verder proberen een oplossing te vinden. [i:331993ffa5]Weet jij of het überhaupt mogelijk is dat als de primaire Windows aanmelding op "Client voor Microsoft Netwerken" staat en dat je vervolgens niet deze aanmelding krijgt bij het opstarten? Dus even helemaal los van andere instellingen die eventueel fout staan.[/i:331993ffa5] Groet, Walter
Link naar reactie
Wachtwoorden bij Windows zijn soms een crime. Als je een blanco wachtwoord hebt opgegeven bij de eerste keer de vraag er eentje in te typen, komt (maar niet altijd) de vraag niet meer. Mogelijke oplossing: alle .pwl bestanden weggooien, dan wordt er opnieuw om een wachtwoord gevraagd. Alle is misschien wat rigoreus, je kunt je ook beperken tot de .pwl van de gebruiker die normaal inlogt. André
Link naar reactie
Hoi André, Het verwijderen van het PWL bestand had ik al geprobeerd. Zonder resultaat. De pc komt dan wel opnieuw met de windows login maar niet met de windows netwerk login. Ik heb al vele netwerkjes geïnstalleerd maar ik heb nog nooit meegemaakt dat de Windows netwerk login gewoon niet verschijnt. Groet, Walter
Link naar reactie
De client voor microsoft netwerken heb ik al verwijderd, pc opnieuw opgestart, opnieuw installeren, pc opnieuw opstarten ect. Dit hielp dus ook niet. Je hebt het over de service netwerk logon weghalen. Kun je nog meer weghalen dan de client voor Microsoft netwerken? De client voor MS netwerken is de enige client die geïnstalleerd is. Groet, Walter
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...