Ga naar inhoud

probleempie


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb er niet echt veel verstand van.. maaru... we hebben kabel.. en sinds kort hebben we een netwerk met 2 computers De verbinding komt eerst bij mij binnen en stuurt het naar de andere sinds wij netwerk hebben, kunnen onze pc's niet als server draaien ofzo ik kan geen files versturen in chat programma's enz veel programma's zoals netmeeting doen het niet.. spelletjes met host en join .. omdat iedereense computer dan als server draait doen het ook niet ik kan wel bijv. in spellen op dedicated servers. maarja het is heel vervelend.. omdat ik geen games via join/host kan doen met vrienden en files versturen.. maar alleen spellen met dedicated servers zoals quake enz dit is zwaar irritant (heb win 98 ) wie kan mij helpen??
Link naar reactie
Welk besturingssysteem? Welke browser? Gebruik je een firewall? Hoe staan je TCP/IP instellingen? Geef wel de standaard Gateway aan (op de client de netwerkkaart van je host en op de host het IP-adres van je provider) Staat DNS ingeschakeld? Werkt het netwerkje intern wel? Kan je met het commando PING vanaf de DOS-prompt wel elkaar zien? Kan je met het commando PING je provider zien? Heb je nog andere netwerk-protocollen naast TCP/IP aan staan? Welke software gebruik je om je internet te delen (o.a. Windows 98 Internet sharing, WINROUTE, enz.)? Zonder dergelijke informatie is het moeilijk de juiste oorzaak te vinden en krijg je hier geen antwoord.
Link naar reactie
heb windows 98 gebruik microsoft internet explorer 6 kan niet aan dat liggen met firewall uit zelfde probleem heb maar hele lijstje uit me netwerk ff genomen Client voor Microsoft - netwerken Microsoft Family aanmelden Delen van internet verbinding op Intel 21041 -gebaseerde Ethernetcontroller Unex ND01X Family PCI adapter Internet connection sharing (protocol) -> Delen van internet -verbinding " -> op intel 21041 gebaseerde ethernetcontroller " -> Unex ND01X Family adapter TCP/IP (gedeeld) -> op intel 21041 -gebaseerde ethernetcontroller TCP/IP (thuis) -> Unex ND01X Family adapter TCP/IP -> Delen van internet - verbinding bestands- en printerdeling voor Microsoft netwerken dat van dat gateway enzo snap ik niet DNS staat op 1e computer uitgeschakeld en de 2e volgens mij dat ping in dos snap ik niet echt :S als iemand een oplossing weet.. heb msn : beast@x-menfans.com want word echt vervelend dat probleem.. kan nooit direct met iemand contact hebben zonder dat er een server tussen zit ofzo
Link naar reactie
Ik vermoed dat je gateway niet ingesteld staat. Als je de eigenschappen van Netwerkomgeving kiest, dan zie je de door jou genoemde Client (Microsoft Netwerk Aanmelden en Microsoft Familie Aanmelden), je Netwerkadapters (Delen van internet verbinding op Intel 21041 -gebaseerde Ethernetcontroller Unex ND01X Family PCI adapter ) en je protocollen (Internet connection sharing (protocol) -> Delen van internet -verbinding " -> op intel 21041 gebaseerde ethernetcontroller " -> Unex ND01X Family adapter TCP/IP (gedeeld) -> op intel 21041 -gebaseerde ethernetcontroller TCP/IP (thuis) -> Unex ND01X Family adapter TCP/IP -> Delen van internet - verbinding) en je services (Bestands- en printer-deling voor Microsoft Netwerken) Kies hier eerst TCP/IP (gedeeld) -> op intel 21041 -gebaseerde ethernetcontroller Kies dan voor de knop Eigenschappen. Je krijgt nu een aantal tab-bladen in beeld. Kies voor IP-adres Is dit ingesteld op automatisch een IP-adres verkrijgen, dan wordt het IP-adres toegekend door je provider. Anders dien je dit IP-adres op te schrijven. Dit wordt namelijk het IP-adres dat je gaat opgeven als Gateway bij de andere adapter. Kies voor het tabblad Gateway. Schrijf het IP-adres op dat is ingesteld. Dit is de gateway van je provider. Als die leeg is, dan moeten we bij je provider opvragen welk IP-adres die gebruikt en dat hier invullen. Kies voor Annuleren. Kies nu voor TCP/IP (thuis) -> Unex ND01X Family adapter Kies weer eigenschappen. Bij het tabblad Gateway vul je het IP-adres van de vorige adapter in als dat er was. Zo niet, kies dan het IP-adres van de gateway naar je provider. Kies voor het Tabblad IP-adres. Schrijf dit IP-adres op. Selecteer OK Kies voor Delen van internet verbinding op Intel 21041 -gebaseerde Ethernetcontroller. Kies weer eigenschappen. Kies het tabblad Bindingen Haal hier de vinkjes weg bij Bestands- en printer-deling voor Microsoft Netwerken. Kies OK. Kies weer OK. De aanpassingen zullen nu worden geinstalleerd. Ga naar de tweede computer. Open daar ook de eigenschappen van Netwerkomgeving. Selecteer TCP/IP die bij je netwerk-adapter hoort. Kies eigenschappen. Kies het tabblad Gateway. Vul hier het IP-adres in van de netwerkkaart van de andere computer waarmee deze is verbonden (meestal iets van 192.168.0.xxx, waarbij xxx vervangen dient te worden door een getal kleiner dan 254 en groter dan 0). Kies OK. Kies weer OK. De wijziging wordt geinstalleerd. De computer moet opnieuw opgestart worden. Test nu of dit werkt: Zet beide computers aan en log op beide computers in. Open een DOS-prompt (DOS venster) Typ op beide computers in: PING <ip-adres> Vervang op beide computers <ip-adres> door het IP-adres van de andere computer. Je krijgt een 4-tal regels te zien die ongeveer gelijk zijn. Als daar op staat Timeout, dan is de verbinding niet in orde. Als er iets staat als TTL ................ xx ms. Dan is de verbinding in orde. Gaat het mis, test dan eerst of je hetzelfde resultaat krijgt als je het IP-adres van de computer zelf gebruikt. Ik ga er nu even van uit dat het goed gaat. Test daarna of je nu vanaf de host-computer (direkt verbonden aan internet) goed kan internetten, enz. Als dat lukt test dit dan op de client. Ik hoop dat je hiermee weer wat verder komt.
Link naar reactie
er staat overal van TCP/IP geen gateway ingesteld staat dat adres toevallig onder winipcfg standaard gateway? ik had dat geprobeert maar toen had ik geen internet meer op de 1e computer dus toen had ik het maar weggehaald en niet bij de 2e computer geprobeert of ik dan wel internet had bij de 1e en 2e ben liever zeker van me zaak haha Groetjes Maurice
Link naar reactie
Bij je 2e computer moet in ieder geval het IP-adres van de netwerkkaart van de eerste computer komen. Probeer dat eerst. Verder is de vraag welke provider je hebt. Dan kunnen we kijken welke gateway we daar kunnen aangeven. Als je eerste computer wel op internet kan, zou ik daar in eerste instantie niets aan wijzigen.
Link naar reactie
Dan lijkt het netwerk in orde. Heb je wel de software geinstalleerd voor MS Netmeeting? Controleer dat als volgt: Ga naar start en kies Instellingen - Configuratiescherm Dubbel-klik met links op het icoon Software. In de lijst die je ziet moet Microsoft Netmeeting staan. Staat deze er niet dan kan je dat toevoegen op het tabblad Windows Setup. Zet daar onder Communicatie een vinkje voor Windows Chat. Sluit dit venster. Vink ook, onder Internet Werkset, Personal Web-server aan en sluit dat venster. Kies voor Toepassen. Nu worden deze programma's geinstalleerd. Test weer of je kan doen wat je wilt. Alles zou nu moeten werken. Als alles werkt, zet je de firewall weer aan. Nu test je of alles nog steeds werkt. Zo niet, dan moet je de firewall anders configureren. Daar kan ik je helaas niet mee helpen. Ik heb alleen ervaring met Cisco beveiligingen en Linux IPCHAINS firewall en die ervaring is bovendien beperkt.
Link naar reactie
kijk dit helpt allemaal niet het was maar een voorbeeld netmeeting gewoon bijna niks doet het.. geen files versturen/ontvangen.. spelletje join/host programma's waar je direct met elkaar in contact komt via ip ofzo doen het ook niet programma's zoals winamp een muziekie broadcasten via m'n eigen server doet het ook niet.. omdat gewoon niemand naar mij toe kan verbinden conclusie bijna niks kan.. ik hoop echt dat u of iemand dit kan oplossen :S hoorde van engelsen dat het wel vaker voor komt in netwerken Maurice
Link naar reactie
Als mensen via internet een verbinding willen maken met je computer, moeten ze jouw IP-adres hebben. Als dat een automatisch toegekend adres is, dan wijzigt dat iedere keer als je je opnieuw aanmeldt. De enige oplossing is zorgen dat je een vast IP-adres hebt. Ik weet alleen niet of je kabel-provider Quicknet die kan/wil leveren. Daar zal in ieder geval wel een prijskaartje aan hangen. Via de door mij genoemde software, zou je wel zelf de connectie tot stand kunnen brengen met anderen. Vanaf dat moment zou het wel mogelijk moeten zijn om dergelijke toepassingen te draaien. Als jij anderen toegang verleent tot je computer, houdt er dan rekening mee dat er wel eens iets mis kan gaan. Juist om anderen uit je computer te weren of ze slechts beperkte toegang te verlenen gebruik je je firewall.
Link naar reactie
kijk.. ik weet wel wat hoor :) ip adres is niet moeilijk om die te krijgen.. het gaat er gewoon om.. niemand kan naar mij connecten direct zoals winamp muziek broadcasten op internet ze vinden me adres wel.. maar ze kunnen gewoon niet erdoor komen om te connecten naar m'n computer.. en dan krijgen ze bijv. timed out het heeft niks te maken dat ik het niet snap ofzo het gaat er alleen om dat mijn computer niet als server wilt draaien dus informatie naar anderen sturen als ik direct in contact met ze ben lukt niet en daarom kunnen ze dus ook niet naar mij verbinden en ik niet naar hun omdat hij het gewoon vertikt en dat kon voorheen altijd.. zoals het hoort en dat probleem heb ik sinds we netwerk hebben en daar zit het probleem dus en kijk.. als je games wilt spelen via join/host dat je direct met elkaar in verbinding bent dat lukt mij niet bijna alle programma's waar je direct met elkaar in contact moet komen werkt niet en dat is zwaar vervelend echt het komt door het netwerk sommige engelsen hadden het erover dat je dat nooit meer kan oplossen omdat er heel soms een ingebouwde firewall in het netwerk zit ofzo? :s iniedergeval.. zij kenden mensen met het zelfde probleem en die hebben het nooit kunnen oplossen en ooit had er 1 ook over.. NAT uithschakelen ofzo bij je provider. weet niet of ik dat goed heb begrepen echt dit is zo balen.. want dan wil ik weer iets en kan het weer niet zoals altijd en dat irriteert heel erg (ik gebruik 1e computer met het normale ip adres van Quicknet maar 2e computer heeft zelfde probleem, omdat me broer vertelde dat hij ook geen files meer kon sturen enz)
Link naar reactie
Kan het zijn dat je tegen lui wilt gamen die ook gebruik maken van Quicknet? Veel kabelbedrijven hebben een beveiliging opgezet zodat je niet een verbinding kan opzetten met een gebruiker die het zelfde gedeelte van het netwerk zit. Als ze dat niet zouden doen dan zou je stukken minder beveiligd zijn :cry: Als dat het geval is er wel een oplossing, bijvoorbeeld het commando "route" . Dit commando voer je in de dosbox in. (Waar jij zo'n hekel aan had :wink: ) om een verbinding met een vriend op te zetten typ je dit: route add [ ip van je vriend ] [ ip van je gateway ] je ip en adres van je gateway kun je vinden met ipconfig / winipcfg p.s. je vriend moet natuurlijk hetzelfde doen!!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...