Ga naar inhoud

ADSL en netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Best forum, Krijg binnenkort ASDL thuis. Nu heb ik nog geen modem erbij besteld, omdat ik nog even uit wil zoeken wat ik het beste kan doen. Ik wil graag verschillende computers in een netwerk aan die verbinding hangen. Daarbij wil ik een web- en mailserver gaan draaien. Welk modem + router kan ik dan het beste nemen? Of is het beter om het softwarematig op te lossen (ik heb een Linux-bak staan die als router zou kunnen fungeren) en welke routersoftware kan ik dan het best gebruiken? Alvast bedankt,
Link naar reactie
In het antwoord van Bigfoot wordt geduid op een router/hub combinatie. Je kan daarop meerdere PC's aansluiten. Een andere mogelijkheid is het modem te koppelen aan je Linux-PC en daar een Router/Firewall op. Met een tweede netwerkkaart koppel je die PC aan een hub of switch, waaraan je ook je andere PC's koppelt. Het voordeel van onafhankelijk internetten blijft, hoewel je Linux-PC (dient als hardwarematige router) wel aan moet blijven. Als extra voordeel heb je dat een stukje beveiliging voor alle PC's in 1 keer is geregeld. Je hoeft dus niet op alle andere PC's een firewall te draaien. (het mag natuurlijk wel). Overigens kan je op veel routers ook enige vorm van beveiliging instellen. Beide opties staan dus open. Mogelijk kan je zelfs een router/hub combinatie als ADSL-modem gebruiken. Dan scheelt dat weer een apparaat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...