Ga naar inhoud

NE2000 kaart niet aan de praat


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig mijn freesco bak te installeren/configureren. Nou heb ik hier 3 netwerkkaarten tot mijn beschikking: 3com isa 509 die ik zonder moeite aan de praat kreeg, (Tool van 3com gedowned) 2x ycl Ne2000 compatible isa card met orginele dos tool, die krijg ik niet aan de praat. Het proggie geeft een error bij de external loopback test. Automatisch configureren wou al niet. Ik heb hem al in elk slot gehad. Enig idee (op grond van ervaring misschien) of moet ik weer op een andere kaart uit????
Link naar reactie
Ik heb zelf al een aantal keer een coyote/freesco router opgezet en IEDERE KEER was het probleem de NIC's dus ik begrijp je frustratie :D Eenmaal had ik twee kingston ISA kaartjes, die ik met de DOS tool op non-PnP (NE-2000 compatible) heb gezet en de IRQ's en geheugenbereiken heb ingesteld (EN OPGESCHREVEN! :D) en zo de router aan de praat gekregen. De keren daarna heb ik steeds weer met dostools de NIC's aan de praat gekregen of gewoon de driver gebruikt, als de kaart door coyote/freesco ondersteund werd. Kan je die ycl (? vaag zeg, nooit van gehoord :-?) NIC's niet in een andere (windows) pc douwen om te kijken of ze daar WEL werken en welk type het precies is? Als je dat weet kan je op de site van ycl (?) misschien een nieuwere/ wel werkende tool vinden en zo de kaartjes alsnog aan de praat krijgen. Nog even een vraagje, je hebt toch geen DRIE kaartjes nodig? (met modem 1 en met kabel/ adsl 2.. toch?) En je hebt er al een aan de praat, dus tja.. misschien toch op zoek naar nog een andere :o
Link naar reactie
Deze werkwijze heb ik ook gevolgd en werkte wel met de nic van 3com. Er zit geen optie om het kaartje op non-PnP te zetten. Ben aan het zoeken geweest maar die kan ik voor deze kaart ook nergens op internet vinden. (ik denk dat dit waarschijnlijk het probleem is) Ik heb 2 van deze kaarten gekregen maar de bedoeling is natuurlijk om er maar 1 te gebruiken!!! :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...