Ga naar inhoud

kabelinternet op 2 pc's afzonderlijk


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik precies mijn kabelinternetverbinding (Wanadoo Cable Basic via Casema) delen zodat ik met 2 pc's tegelijkertijd of afzonderlijk kan internetten? Ik wil dus niet dat een pc continu aan moet blijven staan om zo een internetverbinding te hebben. Ik heb begrepen dat je dat met een router (met switch) moet doen, maar dat is een vrij dure oplossing. Zijn er nog andere mogelijkheden (hub met switch ofzo?). Mijn beide pc's zijn al uitgerust met 10/100mbit netwerkkaartjes.
Link naar reactie
Het is wellicht wel mogelijk om 2 pc's via een switch/hub te verbinden via wannadoo, maar erg leuk zullen ze het niet vinden. Je gaat dan namelijk met twee ip-adressen het netwerk van wannadoo op en dat mag niet ! Dus, Of een computer aan laten staan de andere erop aan sluiten en je internetverbinding delen, of een goedkoop 3de computertje aanschaffen en die inrichten als server daar een switch aan dan werkstations aan switch koppelen. Dit zijn 2 manieren waarop het eventueel wel kan, maar houdt in gedachte dat het eigenlijk niet toegestaan is. Succes
Link naar reactie
Belg, dat bedoelde ik niet : ik heb vaak gehoord dat Chello, UPC en meer van die terroristische monopolisten dat er in hun voorwaarden staat dat je er maar 1 pc op mag aanluiten. Meer dan 1 is niet-legaal Bij ADSL mag het wel, dus legaal. :wink: Ben het verder met je eens, er zijn zat manieren om kabel te delen zonder dat ze het kunnen zien
Link naar reactie
[quote:ffb792d3c1="mami"]Hoe kan ik precies mijn kabelinternetverbinding (Wanadoo Cable Basic via Casema) delen zodat ik met 2 pc's tegelijkertijd of afzonderlijk kan internetten? Ik wil dus niet dat een pc continu aan moet blijven staan om zo een internetverbinding te hebben. Ik heb begrepen dat je dat met een router (met switch) moet doen, maar dat is een vrij dure oplossing. Zijn er nog andere mogelijkheden (hub met switch ofzo?). Mijn beide pc's zijn al uitgerust met 10/100mbit netwerkkaartjes.[/quote:ffb792d3c1] Wat voor soort abonnement heb je precies: a. Basic met een Demos modem op de seriele COM poort? b. Broadband Basic met een COM21 modem op een ethernet kaart? Als het a. betreft (zoals ik zelf heb) is de oplossing heel eenvoudig. Koop een seriele switchbox, 2 seriele kabels (M/F) en een Gender changer D-sub 9 (M/M) voor totaal zo'n 26 Euro. Zet het setje tussen de seriele COM poorten van beide PC's en de kabel van het Demos modem en klaar is Kees. [url=http://www.silverview.nl/silvershop/enter.html?target=Kabels_en_accessoiresSwitchbox_en_KVM.html]Leverancier[/url] Als het b. betreft zit je inderdaad vast aan een hub...
Link naar reactie
[quote:5e7fff63c3="mami"]Hoe kan ik precies mijn kabelinternetverbinding (Wanadoo Cable Basic via Casema) delen zodat ik met 2 pc's tegelijkertijd of afzonderlijk kan internetten? Ik wil dus niet dat een pc continu aan moet blijven staan om zo een internetverbinding te hebben. Ik heb begrepen dat je dat met een router (met switch) moet doen, maar dat is een vrij dure oplossing. Zijn er nog andere mogelijkheden (hub met switch ofzo?). Mijn beide pc's zijn al uitgerust met 10/100mbit netwerkkaartjes.[/quote:5e7fff63c3] Ik zou gewoon een router kopen (dat is toch de beste oplossing), bovendien kost een router niet veel (EUR 114,- bij www.crazypc.nl) :wink:
Link naar reactie
Ik werk ook met Wanadoo Cable Broadband en heb er ook een router\switch tussen staan. Ik ben er zeer tevreden over. Een Unex NextIP ISO50p. Dit is tevens een firewall en je kunt onafhankelijk van elkaar internetten. Maak je geen zorgen om Wanadoo, ze kunnen nooit zien dat je een router hebt aan staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...