Ga naar inhoud

Adsl delen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb twee pc''s in een netwerk. PC A en PC B. Op pc A zit m'n adsl modem. Ik wil graag adsl delen. Ik heb hiervoor het programma Winroute geinstalleerd en het delen lukt ook. Er is alleen 1 probleem. PC B wisselt steeds van IP adres. Op Pc A en B heb ik een vast Ip adres opgegeven maar toch verandert ie m steeds weer zodra pc A opnieuw is opgestart. Op pc A is DNS ingeschakeld, op B niet. Het probleem is dat pc B niet door de firewall op pc A komt. Wie kan mij helpen te zorgen dat PC B één keer een Ip adres krijgt en dat vervolgens ook altijd vasthoud. Op pc A staat XP op B staat ME het netwerk wordt verbonden door een Hub. Adsl via een modem+netwerkkaart! Alvast bedankt, Sander Sander2050@hotmail.com
Link naar reactie
Mensen, bedankt allemaal!!!!! Mijn netwerk probleem is opgelost. Ik heb de stappen gevolgd op WEETHET.NL En de boel loopt weer, maar als ik zonealarm aan heb kan ik op mijn pc (de adsl server) geen sites oproepen. zodra zonealarm uit is doet alles het weer. Ik heb alles op Allow gezet(netwerk+adsl lijn+internet explorer) maar toch doet ie het niet. Wie kan mij helpen? gegroet, Sander2050@hotmail.com
Link naar reactie
Martijn, toch weethet.nl uitprinten dan heb je het zo door. Als het sander helpt, moet jij het ook kunnen :wink: Sander, ik moet het effe zoeken en will het je wel mailen. Wat kan ik je toesturen : hoe je de security in winroute pro moet opzetten (weg zonealarm dan). Let op hij beveiligd van buiten naar binnen toe : Dus als je op je pc al een virus hebt die naar buiten wil dan gaat ie ook gewoon naar buiten (ik vindt dat niet erg hoor, oprotten :P ). Maar van buitenuit, ben je potdicht, althans volgens DSLreports en GRC.com, je krijgt de status Stealth. en volgens hun betekent het dat men van jouw Ip adres niet weet of er een pc achter hangt of een netwerk of helemaal niks. Laat weten of je er belangstelling voor hebt. :lol: ((noot : een collega heeft het voor me gedaan. Na een hersintall heb ik de poorten aangezet en ja ik kan het ook)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...