Ga naar inhoud

Netwerkproblemen met router hub en een aantal computers


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik probeer thuis een netwerk op te zetten zoals op het plaatje hier onder. Maar ik weet niet hoe ik dit voorelkaar krijg. [img:2ddfd6bae1]http://naasig.bravepages.com/help.jpg[/img:2ddfd6bae1] Een groot deel van het netwerk werkt nu al goed. Van de ADSL modem naar de router en verder naar de 4 PC's gaat goed. Maar dan; via de uplink poort van de router moet er een netwerkkabel komen naar de hub. Ik heb gehoort dat dit geen 100mbit mag zijn omdat het 25+ meter is. Het is ook een 10mbps hub dus dit maakt niet uit. Ik weet nu niet welke kabel ik moet gebruiken en hoe ik de draadjes moet leggen. Verder gaan er van die hub de kabels eerst naar een wandcontact doosje aan de muur en vervolgens naar beide PC's. Moeten deze beide kabels gewoon patch kabels zijn? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, mijn ouders willen ook ADSL beneden en worden hier niet vrolijk van ;).. alvast bedankt voor de moeite en hulp, Maarten
Link naar reactie
het hele netwerk werkt gedeeltelijk. alle pc's kunnen nu op het internet. alleen niet alle pc's kunnen met elkaar onderling communiceren. ze zien elkaar niet en ze kunnen niet in elkaars gedeelde mappen komen... op mijn pc (win xp) zie ik alle pc's en kan ik wel in alle mappen komen, mijn ouders met windows 95 kunnen helemaal niks in he tnetwerk op internetten na... how come? ik snap het echt niet meer... alvast bedankt voor je/uw hulp
Link naar reactie
Ja als je bij elkaar op de compie wil kijken dan zul je toch acht allemaal in dezelfde groep moeten zitten.... kijk maar eens om je heen.... als je thuis aan tafel zit tijdens het eten... dan zijn alle mensen aanwezig.... aan tafel... ga je savonds slapen dan liggen de mensen in andere ruimtes.... lees: andere groepen... maar er valt wel te communiceren. enneh zie je huis als je Domain ehhh domein ;-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...