Ga naar inhoud

netwerk tussen 2 xp comp?????????


anoniem

Aanbevolen berichten

Het netwerk tussen xp en win 98 voldeed prima met een servertje van Sygate er tussen; sinds vanmiddag op alle 2 comp xp en krijg het niet draaiende. Norton Internet security is geinstalleerd op de host en niet op de client. Host computer kan niet naar zichzelf pingen maar wel naar client met NIS ingeschakeld. Als ik norton uitzet kan ik wel naar de host computer pingen. Bij lokaal netwerk zie ik wel de icoontjes van beide computers. Ik heb beide computers op de host computer in de vertrouwde zone staan in Nis en de firewall in xp op beide computers uit. Ip adressen en gebruikers namen kloppen, ook de wachtwoorden zijn ingevoerd. Alle twee de computers staan op delen. Het netwerkje tussen beide werkt wel, maar internet met de client lukt niet. Met de wizard van Xp lukt het niet, die maakt een zogenaamde verbindingsbrug??? Als ik op de netwerkkaart van de host computer internet delen instel dan krijg ik geen verbinding meer met de provider. Het is wel een heel verhaal maar ik hoop dat iemand raad weet :cry:
Link naar reactie
Als ik het goed begrijp probeer je met dezelfde netwerkkaart je provider te bereiken en je eigen LAN. Als dat zo is, dan werkt dat dus niet. Een netwerkkaart kan maar voor 1 netwerk tegelijkertijd geconfigureerd zijn. De verbinding met je provider is een apart netwerk. In je vragen verder op in het forum begrijp ik dat je over een router met ingebouwde switch beschikt. Als je beide computers daar op aansluit, dan kan je met beide computers het internet op. Voor je LAN heb je dan een aparte netwerkkaart nodig. Ook kan je kiezen om in de XP-machine 2 netwerkkaarten te zetten. Dan kan je op het LAN gebruik maken van internet delen. Aan de kant van je provider blijkt alles zoals dat met 1 PC het geval zou zijn.
Link naar reactie
Herman ik denk dat je me niet goed hebt begrepen. In de host comp zitten 2 kaarten 'n Realtek en een netwerkkaart dus daar ligt het niet aan. Als ik het goed begrijp dan heb je met XP op beide computers geen aparte server nodig. Het netwerk werkt wel , alleen Internet delen lukt niet goed. Op de Hostcomputer werkt alles prima , op de client kan mijn zoon wel MSNen en een spel spelen maar om een pagina als b.v computertotaal te openen lukt niet. Beide computers kunnen niet naar zichzelf pingen maar wel naar de andere. RARA :roll:
Link naar reactie
Het werkt nu prima , ik heb de gateway adressen van m'n provider op beide netwerkkaarten ingevuld bij tcp/ip op de host comp en voor elkaar. Internet delen ook aangezet. Maar op de een of andere manier gaat het nog steeds via sygate want als ik die uitzet dan is het weer gebeurd. Wat jij adviseerde over Dns daar is niets ingevuld . Groetjes en bedankt voor het meedenken; Jos :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...