Ga naar inhoud

filesharing met broadbandrouter (ingebouwde hub) en 2 pc's


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een broadband router met ingebouwde hub van edimax. Ik heb er twee pc's aanhangen (wxp en w98) ik zou er 2x xp of 2x 98 van kunnen maken maar liever niet. De netwerk instellingen staan allemaal op automatisch en daarmee doet internet het op allebei. Het probleem is dat ze elkaar niet zien en dus geen filesharing mogelijk is. Ze staan op dezelfde workgroup. Het kan heel makkelijk zijn maar ik kom er niet uit. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Mogelijk is het een probleem met je netwerkkaart in de XP-machine. Als deze van REALTEC is, controleer dan even welk type kaart dit is. Als het produktnummer eindigt met een A, dan heb je een probleem onder XP. Het beste kan je dan die kaart in de XP-PC vervangen. In de Windows 98 PC moet die kaart wel werken. Dus misschien is omruilen een optie. Als dit eindigt met een B of een C, dan zou het moeten werken. Wel zijn er vaker problemen met de snelheid waarmee de PC's elkaar zien. Soms duurt dat wel 10 minuten of nog langer. Dat is te voorkomen door naast TCP/IP ook Netbui te installeren. Bij Windows 98 vindt je dat als een standaard protocol van Microsoft. Bij XP moet je die zoeken in het value-pack op de CD. Daar zit tevens een bestandje bij waarin is beschreven hoe je Netbui kunt installeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...