Ga naar inhoud

Bestanden delen werkt, internet niet... win98-->win98 ics


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo daar, Ik zit met een probleem: Ik heb een netwerk aangelegd met 2 pcs, een hub en 3 netwerkkaarten natuurlijk. PC1(server): 2 netwerkkaarten, @home verbinding PC2: 1 netwerkkaart Vanaf pc2 kan ik pc1 gewoon pingen, ik kan ook gewoon op de harddisks komen. Het probleem is alleen dat ik het internet niet op kan. Momenteel gebruik ik Internet connection sharing, het is voorheen gelukt, maar door een stomme fout ben ik een aantal instellingen kwijtgeraakt... deze had ik natuurlijk niet opgeschreven.. PC2 heb ik een vast ip gegeven: 192.168.0.2 en de gateway/dns 192.168.0.2 heb ik ingesteld bij TCP/IP. De netwerkkaart in pc1 die het interne netwerk regelt hebt ik het ipadres 192.168.0.1 gegeven. Ik heb ook al getest om alle ips automatisch te laten toekennen, maar dat heeft tot nu toe ook nog niet gewerkt.... :( Wat zou ik nog meer kunnen doen om dit probleem op te lossen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Groeten Joost
Link naar reactie
NEEEEEEJ! Die HUB gebruikt hij voor ze lokale LAN, daar zit geen router in!! ICS van windows werkt wel.. maar dan moet je wel alles goed instellen. Let even op dat "gedeeld" de i-net verbinding is en "thuis" het lokale netwerk.. Dan geef je beide pc's een eigen IP enz. (Zelfde configuratie als eerst, subnetmask= 255.255.255.0). Maaaaaar, dan moet je de DNS server nog instellen! Dus je zet DNS aan, en dan stel je in: HOST: Computernaam (moet uniek zijn) DOMAIN: Netwerknaam (bij iedere pc hetzelfde) En dan vul je bij DNS Server Search Order het ip van de DNS server in (zie aanmeldingsbrief/ site van internet provider). Dan zou het toch moeten werken... We horen het wel als je er verder niet uitkomt! [UPDATE] Lees ook deze FAQ van @Home zelf eens :evil: http://www.home.nl/internet/vgv.php3?VGV=4#faq13 [/UPDATE]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...