Ga naar inhoud

Win2000 & Windows 98se netwerk installeren


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil graag een netwerk installeren met 2 computers: een Windows 2000 pc (wordt server) een Windows 98se pc (wordt client) Nu heb ik totaal geen ervaring met Windows 2000, maar toch wil ik dat gaan proberen omdat win2000 veel beter omgaat met je internetverbinding. Ik heb ervaring met het aanleggen van een netwerkje met twee win98se computers, maar dus niet met een win2000 computer. Wie kan me helpen door te zeggen hoe dat moet? Bvd, Klaas
Link naar reactie
[quote:2d295bda1f="CHeff"]Als je het win98se kunt dan kun je het ook in win2k. Er zit namelijk zeer weinig verschil tussen. :)[/quote:2d295bda1f] Windows 2000 is toch een vervolg op Windows NT? Ik heb gehoord dat WinNT een wachtwoordbeveiling heeft, die niet met 'annuleren' is te omzeilen zoals in win9x. Moet je dan niet instellen op de client dattie naar een NT domein moet inloggen? Bvd, Klaas
Link naar reactie
Bedankt Wiep. Moet ik dan ook niet het volgende instellen op de win98 pc, nadat ik de Client voor Miscrosoft-netwerken heb geïnstalleerd: [i:627a63068b]Start > Instellingen > Configuratiescherm > Netwerk > eigenschappen Client voor Microsoft-netwerken > aanvinken: aanmelden bij Windows NT domein.[/i:627a63068b] Of is dat alleen als je WinNT draait op de 'server'? Bvd, Klaas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...