Ga naar inhoud

Internetten tijdens netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:f58602f998="Adjoki"]Bedankt voor je reactie. Alleen van het laatste gedeelte van je antwoord snap ik niet veel. Bedoel je met desbox soms de prompt in Windows? Momenteel kan ik niet bij de client computer. Morgenavond pas weer. Maar in ieder geval kan ik wel internetten naar Wanadoo. Totdat de netwerkkaart is ingeschakeld of ingeschakeld is geweest. Er wordt wel met Wanadoo verbinding gemaakt en ingelogd, want op de COM21 gaan dan lampjes knipperen(dataverkeer uiteraard) . Alleen wordt de server/host niet gevonden. Alsof het te lang duurt en IE cq. Outlook Express het maar opgeven. De instellingen staan hierboven al vermeld en Wanadoo staat ook op automatisch. Ik heb deze verbinding handmatig gemaakt omdat ik niet al die zooi van Wanadoo wil. Adri[/quote:f58602f998]dosbox, de prompt dus, sorry voor de typo. Erg vreemd allemaal, het lijkt dus toh op een conflict als beide kaarten wat moeten uitvoeren, immers apart werkt het allemaal. De vraag is een hardware conflict of toch een instellingsconflict. Blijkbaar komt het systeem daardoor in problemen. Probeer eens andere routing software op de XP, welke gebruik je nu en schakel die eens uit.
Link naar reactie
[quote:9f66359ae4="Adjoki"]Momenteel gebruik ik geen speciale routing software, omdat het eigenlijk ook zo zou moeten werken, toch? Misschien zorgt de Acctonkaart wel voor problemen. Welke software zou jij me aan bevelen. Liefst gratis zodat ik het eerst ff kan uitproberen of dat wel werkt. Adri[/quote:9f66359ae4]mmmh, ik ken XP dus niet maar kan me voorstellen dat er routing inzit, maar wwet niet hoe en wat. Als je er niet van bewust bent van routing instellingen, dus XP niet zo geconfigureerd hebt dan wel aparte software geinstalleerd hebt dan zou dit de kern van het probleem kunnen zijn. Immers er vinden allerlei processen plaats tussen de kaarten, maar als er geen software aanwezig is of ingesteld is die dit verkeer regelt = de routing , dan komen er conflicten. dit zou dan ook alle problemen kunne verklaren. Kijk eens rond voor routing software via de search en de FAQ op dit forum en op http://gathering.tweakers.net er staat ontzettend veel info links en rechts Met een beetje zoeken is er ook gratis software te vinden als dat nodig is (XP heeft het waarschijnlijk in zich). Ik heb ze wel zien staan een paar jaar geleden, maar vergeten hoe en waar wat ik ben op linux overgestapt als router. Succes met het zoeken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...