Ga naar inhoud

Netwerkverbinding maken


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, wie kan mij helpen? Ik heb een windows 2000 server + 2 pc's waar windows 2000 op draaien. Werkt perfect, maar telkens als ik van de server een netwerkverbinding wil maken, lukt dat in eerste instantie goed. ( z: = //server/opslag). Maar bij de volgende opstart geeft hij hier een kruis door en zegt dat de netverbinding niet gemaakt kan worden. Na een tijdje wachten (lukt niet altijd) kan ik deze map alsnog inzien. Wie weet wat ik fout doe of gedaan heb. Instellingen????? :oops:
Link naar reactie
Ik heb een domein aangemaakt. Het probleem is dat bij het maken van de netwerkverbinding de keuze van de stationsletter (bv Z:) en de map waarmee ik verbinding wil maken (bv \\server\mijn documenten) in eerste instantie alles ok lijkt. Alles wordt herkent. Alleen het kan zijn dat bij het opnieuw opstarten de netwerkverbinding niet herkent wordt. Ik heb ook weleens de netwerkverbinding verbroken en daarna weer opnieuw aangemaakt, wat resulteerde in een langere netwerkverbinding (ook na diverse malen opnieuw opstarten). Maar door een 'onduidelijke' oorzaak gaat het toch weer fout.
Link naar reactie
Ik heb dus ook een Windows 2000 domein, maar ik hoef veel gebruikte netwerkverbindingen niet eens aan te maken als mapping. Ze komen automatisch weer terug in je profiel onder deze computer als je inlogt! Zonder rode kruisjes.... Ik heb dus wel een DNS en DHCP server geinstalleerd staan. Als jij dat niet hebt, is dat vermoedelijk het probleem. Maak je gebruik van profielen (roaming)? Bart
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...