Ga naar inhoud

Controle op Internetgebruik ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Heb zopas mijn PC met die van mijn zoon (is 11 jaar) met elkaar verbonden. Alles werkt dus ook mijn zoon kan nu internetten. Mijn vraag is nu : is er een manier om zijn internetgebruik te controleren? Ik ben op zoek naar iets waar ik vb. mijn bevestiging moet geven vooraleer hij een bepaalde site kan bekijken, dus geen controle achteraf maar tijdens zijn surfen zelf. Weet niet of het mogelijk is, zou wel zeer handig zijn om hem een beetje weg te houden van de vele "smeerlapperij" op het net. Tweede vraagje : wat is een eenvoudig progje om berichtjes naar elkaar te versturen? Geen icq en dergelijke. Alvast bedankt, Filip.
Link naar reactie
Berichtjes naar elkaar sturen op het netwerkje? Hiervoor gebruik ik het freeware programmaatje RealPopup. In Win9x zit standaard Winpopup. Er is een veelvoud aan dit soort programmaatjes te krijgen. Voor controle op het internetgebruik bestaan verschillende oplossingen. Norton Internet Security heeft bijv. Parental Control "keeps your children safe on the Internet". Hoe dit precies werkt weet ik niet maar ik kan mij voorstellen dat het werkt volgens een lijst met (gedeeltelijke) URL's die geblokkeerd worden. Nadeel daarvan is dat je eigenlijk regelmatig die lijst moet bijwerken. Waterdicht is het nooit en je blijft achter de feiten aan lopen. Daarbij vraag ik me af hoe waterdicht zo'n filter is voor bijvoorbeeld een decimale URL. Waar je volgens mij meer voor moet oppassen is je zoon zelf! Ik sta soms versteld van de kennis en 't gemak waarmee kinderen zichzelf de materie eigen maken. Hou er rekening mee dat als jij een barriere opwerpt voor je zoon hij het een sport kan gaan vinden om die te omzeilen.
Link naar reactie
[quote:d5d6d9c6eb="BK"]Waar je volgens mij meer voor moet oppassen is je zoon zelf! Ik sta soms versteld van de kennis en 't gemak waarmee kinderen zichzelf de materie eigen maken. Hou er rekening mee dat als jij een barriere opwerpt voor je zoon hij het een sport kan gaan vinden om die te omzeilen.[/quote:d5d6d9c6eb] Met een proxyserver zijn die filters vaak heel makkelijk te omzeilen. Daar zal je zoon denk ik vrij snel achter komen. Als je internettoegang hebt kun je in principe op elke site komen. Ook al is ie geblokt of wat dan ook. (Heb ervaring met schoolcomputers.. :lol: :wink: ) Mijn ervaring is toch altijd dat niks blokken het best preventief helpt. Als je gewoon op allerlei site's kunt komen is er na 3 x al niks meer aan en laat je het links liggen. Maar zodra het geblokt wordt is het idd een sport om er toch bij te komen.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Welk progje gebruik je om je internet verbinding te delen, ik weet namelijk dat je met winroute automatisch kan zien waar de "slave pc" dus de pc van je zoon, is geweest je kan hem dan hierop aan spreken, want zoals hierboven al gemeld was kun je het wel blokken maar is dat makkelijk te omzeilen, en als jij niet weet dat je zoon de boel weet te omzeilen heeft hij vrij spel, je kan natuurlijk ook beide gebruiken :P
Link naar reactie
Jotie : tot nog toe werkt het bij mijn kids en bij een paar vrienden hun kinderen ook. Als die parental locks, ze komen er vroeg of laat toch langs. En wat verboden wordt, de mens gaat vanzelf proberen om er te komen. Wat heb ik en een paar andere ouders gedaan : gewoon een open gesprek voeren met je zoon hierover. Deze soort sites vragen vaak ook nog geld via 0900 nummers etc.. Gewwon de discussie aangaan, je weet nooit. Ik ben ervan overtuigd dat je hiermee meer bereikt Succes :wink: :wink: :wink: :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...