Ga naar inhoud

2e netwerk comp kan niet eens zijn eigen pingen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik probeer een netwerk te maken tussen een xp comp en win 98se comp. Na alle instellingen kunnen ze elkaar niet pingen , zien mekaar niet in het netwerk. De 98 comp (met realtek netwerk kaart)kan niet eens een ping maken van zichzelf . Het rare (voor mij dan) is dat de xp comp wel ziet dat de 98 computer aanstaat of niet . Nog iets raars , ik heb in de xp computer een extra netwerkkaart bijgezet van realtek , en als ik deze installeer , staat ie in mijn hardware 2x geinstalleerd . Ik heb ze al eens verwijderd en opnieuw geprobeerd , maar telkens geeft ie 2x deze kaart aan , buiten de netwerkkaart die ik al had 1394 unex. Wie helpt me uit de brand ????
Link naar reactie
Controleer of de ledjes op beide kaarten wel branden. Verder kan het zijn dat beide kaarten niet op dezelfde snelheid communiceren. Als het allebei 10/100 mb kaarten zijn, zet dan 1 kaart op een vaste snelheid. Vaststellen of je wel een cross-kabel hebt, is over het algemeen heel simpel. Controleer of de kleur-codes van de draadjes aan de ene kant hetzelfde zijn als die aan de andere kant. Bij een cross-kabel zitten er 4 draden verwisseld. 1 en 3 zijn omgewisseld en 4 en 6. De kleuren kun je vaak nog wel zien door het plastic van de RJ-45 plug. Anders kan je het ook meten met een batterij, een paar stroomdraadjes en een lampje (een heel gepruts altijd) of met een weerstandmeter.
Link naar reactie
[quote:2b6b07de62="flits"]Ik probeer een netwerk te maken tussen een xp comp en win 98se comp. Na alle instellingen kunnen ze elkaar niet pingen , zien mekaar niet in het netwerk. De 98 comp (met realtek netwerk kaart)kan niet eens een ping maken van zichzelf . Het rare (voor mij dan) is dat de xp comp wel ziet dat de 98 computer aanstaat of niet . Nog iets raars , ik heb in de xp computer een extra netwerkkaart bijgezet van realtek , en als ik deze installeer , staat ie in mijn hardware 2x geinstalleerd . Ik heb ze al eens verwijderd en opnieuw geprobeerd , maar telkens geeft ie 2x deze kaart aan , buiten de netwerkkaart die ik al had 1394 unex. Wie helpt me uit de brand ????[/quote:2b6b07de62] Netwerkkaart 1394 Unex is mi een firewire-kaart die je ook kan gebruiken als firenet-kaart. Welke instellingen gebruik je? IPrange netmask protocols ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...