Ga naar inhoud

Quick logon in NT4?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een optie of instelling in Windows NT 4 Workstation voor het volgende. We hebben een peer-to-peer netwerk met 4 pc's die allemaal NT4 of Windows 2000 draaien. Er is geen echte server. De pc's delen hun dataschijven zodat die voor iedereen op het netwerk beschikbaar zijn. Op de pc's zijn dus ook persistent mappings naar netwerkschijven aangemaakt. Dat werkt allemaal prima zo, alleen met opstarten niet. Bij het opstarten van de pc's krijg je de melding dat een netwerkschijf niet gevonden kan worden. Nogal logisch: die is dan ook aan het opstarten. Vervolgens blijft NT wel bij die melding wachten totdat je 'm wegklikt voordat de pc verder opstart (grr). Nou kon je in Windows 95/98, diep verstopt in de netwerk properties, aangeven hoe netwerkschijven opgestart moeten worden: als "Quick logon" of als "Restore network connections". Windows controleert in het geval van quick logon niet bij het opstarten of de netwerkschijven wel aanwezig zijn, dat gebeurt pas als je bijvoorbeeld via de explorer iets wil lezen of schrijven. In Windows NT heb ik me suf gezocht naar deze of een vergelijkbare optie, maar niet gevonden. Misschien moet het in het register worden ingesteld. Wie kan helpen?
Link naar reactie
Indien je de oplossing hier niet voor vind is het volgende misschien een optie. plaats een nieuwe shortcut op de desktops met een padverwijzing naar de share, volgens mij werkt dat ook. onee, shit, dan heb je natuurlijk niet je driveletters. Een "betere" oplossing is dan misschien om een batchbestand aan te maken die de drivemappings pas maakt als de gebruiker het batchbestand aanklikt......
Link naar reactie
Ik heb wat geexperimenteerd met de NET USE commandos, maar die hebben hetzelfde bezwaar als een "gewoon vanuit windows" aangemaakte netwerkmapping: een foutmelding wanneer de betreffende netwerkschijf nog niet opgestart is. Ik denk dat de optie die ik zoek, als die al bestaat in NT, in het register gezocht moet worden
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...