Ga naar inhoud

Ervaringen met USB to USB network cable van Sitecom


anoniem

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand positieve ervaringen met de USB to USB network cable van Sitecom? Ik heb de kabel proberen te installeren met TC/IP verbinding. Uiteindelijk lijkt het netwerk voor de Windows omgeving te werken (alleen op de twee PC's waarmee de kabel is verbonden). Internetten op de PC blijkt vervolgens onmogelijk :cry:. Andere PC's in het netwerk zijn vervolgens ook niet meer bereikbaar :cry:. Verder constateer ik dat mijn PC niet zo gelukkig is met de software. Zo nu en dan onverwachte herstart tijdens netwerk gebruik. De driver software is v1.80 (de nieuwste versie?). Ik gebruik Windows 98SE.
Link naar reactie
[quote:c1326faf21="Tony X"]Het lokale netwerk met de USB kabel werkt prima. Maar ondanks 1.5 jaar zoeken lukt het me nog steeds de kabelmodemaansluiting te delen. Wie heeft een tip?.[/quote:c1326faf21] Is Winroute Lite misschien een optie? Dit gebruik ik sinds enige maanden naar volle tevredenheid als router voor het delen van Cable Wanadoo Basic (serieel modem) tussen 2 PC's die via een parallelle directe kabelverbinding aan elkaar gekoppeld zijn. Volgens de manual zou het ook geschikt moeten zijn voor een USB-USB verbinding. Kijk eens op http://www.lpt.com/Downloads/WinRouteLiteDownload/winroutelitedownload.htm . Zou je het eens willen proberen en hier terugmelden wat het resultaat is? Ikzelf ben namelijk ook geinteresseerd in de (veel snellere) USB-USB verbinding, maar alleen als internet delen mogelijk is. Vandaar dat ik nog niet zo'n relatief dure kabel heb aangeschaft
Link naar reactie
Tja, ik heb de USB kabel maar weer teruggebracht met de mededeling dat die zijn belofte niet waarmaakt. De bridge software helpt niet maar blokkeert juist. De software toont niet eens de bindingen die eventueel gebridged kunnen worden. Tenminste, dit is mijn vermoeden dat de boel niet werkt. Een ander puntje is nog dat het USB netwerk lokaal wel okay was maar de rest van de PC's op de netwerkkaarten niet meer, zelfs als de USB kabel niet in de PC zat. Dat was in ieder geval niet de bedoeling! Ik wil niet steeds de software installeren. Aangezien ik al een router in het netwerk heb zitten, had ik gehoopt niet een extra programma daarvoor te hoeven gebruiken.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...