Ga naar inhoud

traag internet via LAN


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo! Ik heb een probleempje: heb een pc met W98se en daarin analoog modem. Daarnaast laptop met XPpro. Netwerk via crosskabel werkt prima. Mààr: op de laptop internet op gaan (via pc dus) gaat uitermate traag. Mondjesmaat komt er een bytje door. IE werkt op pc wel normaal, dus zit hem ws in instelling van het netwerk. Wie heeft de juiste tip? 2e vraag: thuis wil ik dus het internet op via pc (vanwege aparte telefoonlijn daarvoor) maar elders moet ik ook direct het internet op kunnen. Krijg dit niet voor mekaar. Moet dan steeds één of andere verbinding verwijderen. :roll:
Link naar reactie
internet via een 56k modem is al erg traag, als het dan ook nog eens via een lan loopt, wordt de (reactie) snelheid er niet veel beter van. Als je met je laptop op andere plaatsen rechtstreeks het internet op wil, moet er een modem in je laptop zitten en dien je dus een extra verbinding aan te maken en te kiezen.
Link naar reactie
er zit inderdaad een modem in. verbinding maken lukt ook. Probleem is: òf standaard inbellen via host (pc) en dan heb ik inbelverbinding via hccnet moeten verwijderen. zodra ik hccnet installeer èn aangeef "nooit een verbinding kiezen" dan gaat laptop bij starten I.E. toch naar venster Inbelverbinding kiezen. Snap je wat ik bedoel? Wat het eerste deel betreft: ik weet dat analoog modem niet snel is, maar heb niet anders...5kb/s is gemiddeld. Echter gegevens via laptop binnenhalen dan praat je misschien ovet 5kb/minuut!!!! Dus er zit ws toch iets niet goed lijkt me....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...