Ga naar inhoud

wireless netwerk


anoniem
[[Template core/front/global/follow is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Aanbevolen berichten

Ik heb een Wireless netwerkje gemaakt met twee USB adapters van Sitecom, niet goedkoop (300 euro) maar werkt prima en snel genoeg. Internet (Mxstream via Alcatel USB modem) delen doe ik met een klein programmaatje Proxy + (freeware). Op mijn 'vaste'PC is Proxy+ geinstalleerd zodat ik met mijn laptop zelfs in de tuin kan Internetten. Peter
Link naar reactie
Ik heb een laptop draadloos aan mijn bestaande vaste netwerk aangesloten met behulp van een Edimax Acces Point(aan de switch aangesloten) en een draadloze PCMCIA-netwerkkaartje van dezelfde fabrikant. Werkt prima. Is idd wel prijzig: het hierboven genoemde AP kost bij de Mycom bijvoorbeeld €215 en dat wireless netwerkkaartje bij dezelfde zaak €95. Overigens heb ik die spullen gekocht bij de Mycom in Utrecht: ter gelegenheid van de opening van dat filiaal gingen sommige produkten tegen veel lagere prijzen weg. De eerder genoemde prijzen zijn wel de normale prijzen. Houdt er wel rekening mee dat de bandbreedte van een wireless netwerk niet zo groot is: 11Mbps.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Beste fchogervorst ik heb pas zo,n Edimax accespoint aangeschaft. Ik krijg het ding echter niet op gang. Na installatie (volgens de handleiding) krijg ik als ik via de usb het accespoint wil configureren (via de get-functie) de boodschao dat het geen configuratie kan ophalen. Enig idee hoe ik dit kan verhelpen. - hoe heb je de IP-instellingen ?. Ik werk ook met winroute, moet ik daar iets in veranderen ? (3xPent II, waarvan 1 als server, Win98, winroute, ADSL en sinds kort 1 notebook met WLAN kaart).
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Zelf gebruik ik een sitecom kitje. 1x accespoint en 1x laptopkaartje. Zelf geeft de fabrikant 100meter aan maar dat is onzin. Bij zo 30 a 40 meter is het echt op (zowel binnen als buiten) Met normaal internet verkeer geen moeite, maar met hevig trafic al een keer of 10 mijn acces point plat gekregen (vast netwerk is 100mb en 1x 11mb wireless gebruiker bij meer dan 45 gb data achter elkaar gaat het plat). Voor de rest ben ik te vreden. Alleen een aantal keren nieuwe drivers en firmware moeten downloaden voor patchjes enz. Succes....
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:3303881755="mrp4000"]Wie heeft ervaring met een wireless netwerk? Hoe zijn die ervaringen? aan te raden of niet? Welke apparatuur/mer?[/quote:3303881755] Heb de Sweex (Safeway) Access Point en PCMCIA netwerkkaart gekocht. Die zijn momenteel het goedkoopste - € 270.- bij elkaar. Dat merk je helaas wel. De handleiding voor het instellen van de PCMCIA kaart ontbreekt - ook op internet. Kostte me anderhalve dag. De drivers in W98 laten niet toe dat je WEP gebruikt omdat je nergens de security keys kunt onderhouden. Dus een open wireless netwerk. :oops: Maar de Access Point kent gelukkig MAC-based authorisatie. :D Dus dat timmert het dan weer (hopelijk) dicht. Dus als je specifieke installatievragen hebt over dit merk voor W98 of Lindows OS, brand los.
Link naar reactie
Ik heb thuis een netwerk van de computer boven naar beneden. Beide computers hebben een netwerk kaart. De computer boven heeft de internet aansluiting en de computer beneden deelt die. Nou heeft mijn zus een laptop gekocht en zij wil ook graag internetten. Ik heb haar verteld over draadloze netwerkkaarten, hoe pak ik dit aan? Wat moet ik aanschaffen om zo snel en makkelijk mogelijk een netwerk aan te leggen, zodat zij overal in huis kan internetten met haar laptop via de computer boven met het internet. Groetjes, Helen
Link naar reactie
[quote:6d2a846b9e="Helen"]Ik heb thuis een netwerk van de computer boven naar beneden. Beide computers hebben een netwerk kaart. De computer boven heeft de internet aansluiting en de computer beneden deelt die. Nou heeft mijn zus een laptop gekocht en zij wil ook graag internetten. Ik heb haar verteld over draadloze netwerkkaarten, hoe pak ik dit aan? Wat moet ik aanschaffen om zo snel en makkelijk mogelijk een netwerk aan te leggen, zodat zij overal in huis kan internetten met haar laptop via de computer boven met het internet. Groetjes, Helen[/quote:6d2a846b9e] Blijkbaar heb je de twee PC's erbonden met een crosslink kabel en gebruik je geen hub of switch. Je zou daaraan parallel hetzelfde type verbinding ook draadloos kunnen leggen, dus tussen twee wireless netwerk cards - een interne voor de internet PC en een PCMCIA voor de notebook. Dan kun je een zogenaamde 802.11 Ad Hoc netwerk type verbinding maken - de wireless versie van een crosslink kabel. Daarna zul je de internet verbinding ook moeten delen via de draadloze verbinding. Het is de goedkoopste oplossing. Ik weet helaas niet hoe dat qua beveiliging is in te richten. Je zou kunnen informeren bij een leverancier (bijv. www.sweenx.nl). Mooier maar duurder is een hubje of switch aanschaffen. De twee PC's aan het hubje koppelen met gewone ethernet kabel (dus niet die crosslink). Aan die hub koppel je dan vervolgens een Access Point. Je boodschappenlijst wordt dan wel groter (hub/switch, Access Point, Wireless PCMCIA kaart, 2 ethernet kabels). Tenslotte - mits je een ADSL/kabel of ISDN verbinding met het internet hebt - kun je een router met ingebouwde switch en wireless aanschaffen. Zie C!T okt 2002 pg 79. Dan kun je de PC's met vaste kabels direct aan de router prikken en voor de notebook neem je dan een PCMCIA wireless kaartje. Het is de elegantste oplossing en niet duurder dan de tweede. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Je zou eerst oplossing 1 kunnen proberen en tzt overstappen naar 2 of 3. Paul
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

[[Template core/front/global/follow is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...