Ga naar inhoud

inloggen met laptop op schoolnetwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Op school draait bij ons een netwerk met windows 2000 server. Thuis wil ik graag met mijn laptop inloggen op de server en dus het schoolnetwerk. Ik weet dat dit mogelijk is. Op school is de server verbonden met internet via de kabel (kennisnet). Thuis op de laptop staat windows XP en deze kan ik met internet verbinden door een kabelaansluiting. Wie kan mij duidelijk uitleggen wat ik moet doen om deze verbinding ( laptop thuis met server op school) tot stand te brengen.
Link naar reactie
Op de server zet je 'Routing ad remote access' aan. Deze stel je in als VPN-server. Op de eventuele firewall (ik mag hopen dat jullie die een hebben) zet je de juiste poorten open voor VPN (TCP-poort 1723 en IP-protocol 47). Op je XP-machine maak je een nieuwe netwerkverbinding via VPN, je geeft het IP-adres op van de internetverbinding op school en je kunt inbellen op het netwerk. Vergeet niet in de Active Directory de betreffende users dial-in rechten te geven.
Link naar reactie
VPN is niet zomaar mogelijk via Kennisnet, m.a.w. daar zul je voor moeten betalen. Wij hebben dat ooit eens uitgezocht, maar dat is voor een baisschool gewoon niet te doen. Wat wel kan is een inbelverbinding maken. Modem aan de server, een RAS verbnding maken en inbellen maar. Werkt helemaal mooi met Win 2000 Server aangezien je daar ok terimal service kunt draaien. Dan kun je dus thuis bijv. de leerlingadministratie raadplegen. Suc6
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...