Ga naar inhoud

Win98se en WinXP, internet wel filesharing niet!


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Ik heb een netwerkje met 4 computers en een Mxstream internet verbinding allemaal met elkaar aangesloten via een hub. 3 van deze computers draaien op win98se, waarvan ik er een gebruik voor internet-sharing mbv All Aboard, en 1 draait op WinXp. Nou werkt filesharing niet tussen de computers met WinXP en de computer met Win98se die voor internet-sharing wordt gebruikt, maar tussen alle andere computers wel. Internet werkt wel op de comp met WinXP! Heeft iemand mischien enig idee waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik dit moet oplossen? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Kijk eens naar de instellingen van een eventuele Firewall. Het is mogelijk dat je het filesharing programma eerst toestemming moet geven voordat ie het internet op mag _________________ wie weet dat ik weet wat hij weet weet dat ik weet dat hij niets weet................................? [ Dit bericht is bewerkt door: MajinBuu op 2002-05-13 19:58 ]
Link naar reactie
Ik heb intussen op de comp waar ik XP op heb staan een multiboot gemaakt met WinME, daarop werkt alles wel gewoon, zowel filesharing als internet dus ik denk dat ik iets in XP moet instellen. Maar waarom zou het probleem trouwens bij Zone Alarm liggen? M'n andere comps kunnen wel filesharen.
Link naar reactie
Grappig, tot op heden heb ik op het forum nog nergens een antwoord/advies gezien dat bij mij het hetzelfde bovenstaande probleem heeft opgelost. Ondanks goedbedoelde en uitgebreide antwoorden. Het netwerk win 98 en XP loopt bij nog steeds vast. Misschien een item voor Computer Totaal? Groet, Andrew
Link naar reactie
Zonealarm blijft ook een zwak punt in het geheel. Bekijk de alerts eens. Verder is de Analog proxy een prettige manier om internet te sharen. Ik kan wel internetsharen(hub) met 2 win 98 machines en een xp machine alleen loopt het vast op het moment dat ik via de verkenner files onderling probeer te kopieeren. xp herkent alle win 98 machines Tussen win 98 machines gaat de communicatie trouwens perfect. Netbuii e.d. zijn op de xp machine geinstalleerd. Er is zelfs een gebruikersaccount aangemaakt. Groeten, Andrew
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...