Ga naar inhoud

netwerkje w98 en wxp, maar werken ho maar


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb een laptop met w98se en een andere computer met wxp.(op de xp zit ook de chello aangesloten via een aparte kaart) nu heb ik een netwerkje gemaakt via de wxp netwerk wizard. verbinding loopt op de xp via een netwerkbrug en een lanverbinding. de beide computers maken verbinding met elkaar, de xp geeft aan dat de laptop onderdeel is van het netwerk, echter dat is alles wat ik ervan te zien krijg, via de w98(laptop) zie ik wel dat er een netwerk is geinstallerd maar als deelnemer geeft deze alleen de laptop weer. kan iemand mij wat verder op weg helpen? joost
Link naar reactie
Zeker... We hebben hier een mooie [b:02d92e7904] [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/search.php]zoekfunctie[/url][/b:02d92e7904]. _________________ © Sjoerd Boerhout. Niets uit deze post mag gereproduceerd worden zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de auteur. Aan dit bericht kan geen enkel recht worden ontleend. Typ- en Zetfouten voorbehouden... [ Dit bericht is bewerkt door: Sjoerd Boerhout op 2002-05-13 14:21 ]
Link naar reactie
Wat zijn de netwerkinstellingen op je laptop?Heb je bestandsdeling aan staan? Zowel voor je netwerk kaart als de stations in je computer (bijvoorbeeld C:)? Mijn conclusie uit je topic is dat je de andere computer wat naam betreft wel kan zien op beide computers ... ? Zo ja, dan is de bedrading in ieder geval in orde.
Link naar reactie
Bestandsdeling staat zowel op de laptop als op de xpmachine aan,kan bij netwerklokatiies de hele rataplan bekijken van de afzonderlijke computers.dus niet over en weer. Netwerkinsteliingen op de laptop: client voor microsoft netwerken microsoft fam aanmelden externe toegangsadapter fast ethernet cardbus pc card tcp/ip fast ethernet cardbus pc card tcp/ip externe toegangsadapter bestands en printerindeling voor microsoft netwerken. primaire aanmelding: microsoft family aanmelden. bestanden en printers delen bij alle bovestaande onderdelen aangevinkt. tcp/ip instellingen fast ethernet cardbus card automatisch WINS config : DHCP voor WINS-omzetting gebruiken. gateway niks ingevuld DNS config uitgeschakeld Bindingen:bestand en printer indeling,client voor microsoftnetwerken en microsoft family aangevinkt. Dan de instellingen voor de xp computer: netwerkbrug: client voor microsoft netwerken (eigenschapppen windows locator) bestands en printerindeling voor microsoft netwerken. nw link netbios nw link ipx/spx/net bios compatible transportp... (eigenschappen intern netwerknr 000000 en automatische detectie van frametype adapter) stuurprogramma netwerkcontrole. internet protocol tcp/IP (eigenschappen automatisch detectie van ip adres en automatisch een dns serveradres laten toewijzen). wat betrefd de xp ziet dat de 98 (laptop) onderdeel is van netwerkje maar andersom niet. en dat is ook alles. ik weet het niet in ieder geval...... joost
Link naar reactie
Tja, die cardbus zal wel bij de laptop netwerkkaart horen. Dus eventuele specifieke instellingen moeten daar plaats vinden. Met WINS heb ik geen ervaring, ik gebruik dat zelf niet. Voor je gewone PC vind ik de regels nw link netbios nw link ipx/spx/net bios compatible transportp... wat vreemd overkomen. Zal wel okay zijn. Interessant is het IP adres. Voor WInXP te achterhalen met "ipconfig", op Win98 met "winipcfg" en kies dan de bewuste adapter, niet PPP! Als de waardes logisch zijn, dan is er niets aan de hand. Let ook op submask en zo. Probeer eventueel verwijderen/vernieuwen om na te gaan of de DHCP goed werkt. Als daar al iets misgaat weet je in ieder geval waar je moet zoeken. [ Dit bericht is bewerkt door: Hans.Vosman op 2002-05-13 17:19 ]
Link naar reactie
als ik op de laptop (w98) winipcfg doe, krijg ik een goed ip adres, 169.254.157.10 met subnet 255.255.0.0, dhcp server 255.255.255.255, dan ga ik naar alles vernieuwen en komt er na een poosje de mededeling dat de dhcp server niet beschikbaar is en de adapter wordt vernieuwd. op de wxp komt er na de ipconfig 169.254.37.159 en met subnet 255.255.0.0 ga je dan naar de status >ondersteuning van deze en gebruik je de knop herstellen krijg je na een poosje de mededeling : de volgende stappen van de reparatie zijn mislukt, het IP adres wordt vernieuwd. neem contact op met de beheerder. maar hoe ik hier verder mee moet.... joost mag het weten (en wist die het maar) nog suggesties?? joost
Link naar reactie
Je kunt het beste op de PC die ook met internet is verbonden op de kaart die je lokale netwerk vormt, het IPX/SPX protocol binden met NETBIOS geactiveerd. Zet onder de eigenschappen van het TCP/P protocol de bestands/printerdelen bindingen uit. Op deze manier kun je bestanden uitwisselen tussen de PC's zonder dat je systeem wagenwijd openstaat op het internet.
Link naar reactie
Wat je verkeerd doet is dat je de chello kaart en de interne netwerkkaart via een bridge hebt gekoppeld. Als je even het het helpbestand leest dan staat daarin dat je geen bridge mag maken tussen deze twee kaarten ICS gaat dan absoluut niet werken. Dus verwijder de bridge tussen de twee kaarten maak de instellingen van ip leeg op de interne lankaart vraag eigenschappen op van de chello kaart en installeer internet verbindig delen. En schakel de firewall van xp in. Het internlan in je pc krijgt nu ipnr 192.168.0.1 subnet 255.255.255.0 zet op de chello kaart bestands en printerdeling uit. Je shares zijn anders gewoon zichtbaar op op het internet. Laat de andere pc via dhcp een nummer krijgen dat zal dan beginnen met 192.168.0.xxx dat laatste nummer kan lopen van 1 t/m 255 eventueel kan je het handmaitg goed zetten. ipnummer 192.168.0.2 subnet 255.255.255.0 default gateway 192.168.0.1 dns server wordt de dns server nan chello. zorg dat beide pc's in dezelfde werkgroep zitten eb het geheel moet nu werken. Lees in het helpbestand van winxp over Internetverbinding delen het staat er allemaal in. veel plezier ermee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...