Ga naar inhoud

95 en 98 in een netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Eindelijk een aantal pc's in een netwerkje (wat een fun als een gegoten kabel defect blijkt te zijn!) 3 pc's met win95 versie b geven geen probleem. Win98 first edition krijg ik niet aan de praat. Win95 was altijd zo lastig las ik, Win98 werkt feilloos. Bij mij dus niet. Netwerk met Coax werkt met Win98 pc aangesloten op die kabel, 3com ISA kaart wordt door Win98 ontdekt. Verder niets ...
Link naar reactie
Soms is de kaart kapot. Maar dat heb je denk ik al wel getest. Zelfde voor de kabel ... Volgens mij is Win95 inderdaad lastiger dan Win98: aanmeld problemen. Ooit wel een Win98 installatie gehad, die geheel in de soep was gelopen. Direct na het opstarten zag ik de systemen op het netwerk eventjes, daarna niet meer'. Controleer de Netwerk instellingen, Groep en zo. Als je echt alles hetzelfde hebt gedaan als bij Win95, dan vertrouw ik die kaart cq die kabel niet.
Link naar reactie
ER zitten terminators op die het met 3 computers (Win95) in het netwerk prima doen. Aarden? nooit van gehoord! Ga ik eens proberen Ik downloas styraks progje van 3com site. Kabel? Ik heb ook een gegoten kant en klar kabel die goed getste wordt, maar bij mij niet werkt. Last van reflexie misschien (@#$%^&*) Ik probeer eerstnog even een andere machine met Win98, maar daar is de koelvin spontaan afgebroken dus even weg voor reparatie.
Link naar reactie
Ik verwacht wel dat als er een slechte kabel of overgang (koppelstuk o.i.d.) in het pad zit, dat dan het hele netwerk daar last van heeft. Een tip die iemand ooit gaf is om de weerstand te meten op een van de connectoren. Deze zou met twee afsluiters altijd 25 Ohm moeten zijn. Sommige kabels zijn geen 50 Ohm. Aarding kan van belang zijn, echter bij mij zijn de PC's al geaard via de wcd. De afsluiters hebben bij mij wel een kettinkje. Maar ik heb dat nergens mee verbonden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...