Ga naar inhoud

Server en Datastroom


anoniem

Aanbevolen berichten

Hey, :D Ik ga binnenkort een server maken (een pc met win2k adv) Er zijn 3 pc in huis verbonden doormiddel van een router (10Mbit). De verbinding is 10 Mbit en de kabel is Cat.5. De vraag aan jullie is: Ik wil de server in mijn kamer aansluiten maar ik heb daar maar 1 aansluiting. Op mijn router heb ik er nog 1 vrij maar de afstands van rouer tot kamer is 30 meter :roll: Z,n kabel van 30 meter is 35 euro en een 4 ports hub is ook ongeveer 35 euro. Ik denk dat het makkelijker is dat ik een hub koop (i.v.m kabel aanleg +/- 3 uur). wat is jullie advies?? :lol:
Link naar reactie
Als je weinig (geen) geld wilt uitgeven en handig bent is er een andere mogelijkheid. Een UTP kabel heeft 8 aders, voor een netwerk worden er echter slechts 4 gebruikt. Pin 1 (Tx+), pin 2 (Tx-), pin 3 (Rx+) en pin 6 Rx-). Tx is Transmit en Rx is Receive. Je kunt dus 2 aansluitingen over één kabel laten lopen door de overige 4 draden ook op deze wijze op een RJ45 connector aan te sluiten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...