Ga naar inhoud

Notebook (w98) wel zichtbaar op desktop (winxp), maar niet a


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een netwerkje bestaande uit een desktop (WinXPpro), een notebook (win98) en een router. - Met beide pc's (achter de router) kan ik internetten. - Op mijn desktop kan ik via het netwerk op mijn harddisk van mijn notebook komen en kan dus b.v. bestanden openenen. Werkt allemaal prima, maar andersom niet, want: - op mijn notebook zie ik wel de computernaam van mijn desktop (krijg ook een goede ping) maar kan verder geen verbindig krijgen met een gedeelde map en een gedeelde printer op mijn desktop (via tabblad delen een aparte share aangemaakt: 'icoontje met handje onder map verschijnt gewoon'). Als ik mijn notebook opstart, daarna verkenner, volledige netwerk en op de computernaam van mijn desktop klik wordt er gevraagd om een wachtwoord. Tik het wachtwoord in en heb verbinding, maar kom niet verder dan de computernaam: geen toegang tot de gedeelde map of de printer. Wat doe ik fout of ben ik vergeten in te stellen, in WinXP, op mijn desktop? Jack
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...