Ga naar inhoud

van crosscable naar hub met 3 pc's>weg net werk..


Aanbevolen berichten

ik heb net mijn derde pc aan gesloten via een 10Mb/s hub (ik had eerst crosscable en twee pecees..) Nu lijkt alles o.k; lampjes op hub branden; de kaartjes lampjes ook op ;10 mb/s... maar geen internet op de tweede pc(en op de derde dus al helemaal niet...) schuilt dit probleem in de hub/kabels of moet ik de software aanpassen(hoe?) pc1:win me - pc2 win 98se - pc3 win98se
Link naar reactie
Wat meer informatie zou handig zijn. Het netwerk werkt niet is voor mij niet hetzelfde als internet werkt niet. Verder altijd stap voor stap beginnen, zeker als er problemen opduiken. Dus die cross kabel is stap 1, en dat werkte goed! Stap 2 is die cross kabel vervangen door een hub en twee gewone kabels. In principe vergeet nu even die derde PC. Maakt het alleen ingewikkelder. Ook de kabel niet verbinden, want dat kan nou juist een probleem veroorzaken! Als je de derde PC configureert, zou ik eerst testen of die via de cross kabel ook goed werkt. Voordeel: dan weet je dat de PC en netwerkkaart okay zijn ... en dat ook internet delen werkt. Er is idnerdaad weinig verschil tussen de hub en de cross-kabel. Het zijn wat meer onderdelen en dus ingewikkelder en grotere kans op problemen. Bij stap 2 zou de boel gewoon moeten werken als voorheen. Als dit niet werkt dan is er iets mis met de nieuw toegevoegde hardware, de bekabeling of de instellingen daarvoor. Termen als 10/100, half en full duplex komen dan in zicht. Dus als de PC's elkaar wel zien vanuit Windows, dan weet ik dat het netwerk op zich werkt. Als dit niet het geval is, tja, dan wil ik me nog niet verdiepen in internet. Stap 3: plaats de derde PC erbij. Bedenk dat het vooraf configureren met een cross kabel wat vraagtekens kan wegnemen.
Link naar reactie
Als je eerst een crosskabel had en nu 2 rechte kabels en een hub dan moet het nog steeds werken. De werking van een hub zit ingebouwd in de crosskabel. Een crosskabel is dus eigenlijk gewoon een kabel met ingebouwde hub. Niet perongeluk een crosskabel gebruikt i.p.v rechte? Ook niet perongeluk in de uplink geprikt? Adapter van de hub in het stopcontact gestopt..? :grin: Als dat allemaal OK is moet je je nieuwe hardware maar eens onderzoeken op fouten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...