Ga naar inhoud

internetaansluiting gebruiken op meerdere computers


Aanbevolen berichten

Ik heb eeb abonnement bij zeelandnet. Deze gebruikt een netwerkkaart door zeelandnet aangebracht. Een andere netwerkkaart wordt niet door zeelandnet geaccepteerd. Ik wil het nu eigelijk zo oplossen: De netwerkkaart die door zeelandnet wordt geaccepteerd als primaire ingang gebruiken, en een tweede kaart plaatsen met daarachter een hub om zo een netwerk aan te brengen, zodat ik ook bijvoorbeeld via mijn laptop op het internet kan komen. Kan dit werken, of doe ik veel te moeilijk! _________________ Groetjes T.M. van der Klooster [ Dit bericht is bewerkt door: dklooster op 2002-05-09 10:38 ]
Link naar reactie
Dat lijkt me een normale netwerk oplossing. met twee computers kun je het eventueel nog zonder hub af, cross-kabel is voldoende. Ook kan een USB direct link o.i.d. worden gebruikt. Ik heb er zelf geen ervaring mee! De vraag is of Zeeland net zich laat delen. Ik ga er van uit dat dit wel kan op een vergelijkbare manier als Chello. Als dat niet zo is, dan verwacht ik daar wel reacties op ... toch?
Link naar reactie
Voor je vragen gaat stellen is het altijd handig om eerst eens rond te kijken. Dan had je meteen gezien dat dit zeer zeker kan. Een 2de netwerkkaart installeren. Vervolgens daar je interne netwerk aan knopen. Een proxyserver of ander internetdeelprogramma installeren en de 'server' als gateway opgeven bij de andere computer(s). Je kunt evt. ook een hardwarerouter kopen. Die hebben een ingebouwde hub/switch en delen het internet. Ik heb er zelf ook een sinds 2 dagen en hij bevalt prima. De router die ik heb kan een MACadres simuleren waardoor hij ook te gebruiken is met Chello en voor jou Zeelandnet.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...