Ga naar inhoud

10mbit Hub en 10mbit Kaarten vervangen door switch en 100mbi


Aanbevolen berichten

Ik heb thuis een netwerk van 3 pc's. Deze PC's waren in de oude situatie verbonden met elkaar dmv van een hub en 10mbit netwerk kaarten. Het modem zat in de uplink van deze hub Hierbij kon ik ook op alle Pc's op internet via mijn 3 @home accounts. Ook had ik gewoon netwerk. Nu heb ik alle netwerk kaarten vervangen door 10/100mbit realtek kaartjes en de hub door een 10/100 SafeWay 5 ports switch. Weer precies dezelfde opstelling, modem in de uplink, pcs in de gewone porten. Alleen nu doet mijn internet het niet meer. Terwijl ik geen instelling heb verandert of wat dan ook. Weet iemand mischien wat het probmleem is ?
Link naar reactie
Brandt het controle-lampje op je switch van de poort waar je modem in zit wel? Zo kun je controleren of je modem een link heeft met het netwerk. De meeste modems werken op een snelheid van 10 Mbit op het netwerk. Ik denk dat hier iets fout gaat. Probeer even te controleren of de poort van je modem op 10 of 100 Mbit staat en probeer hem dan eventueel om te zetten naar 10.
Link naar reactie
Mijn Modem is te zien op de switch en heeft ook conctact aangezien 1 PC wel vebinding heeft via de switch en een 10/100mbit kaart. Ik denk dat het te maken heeft met de realtek kaarten, want dat is enigste verschil met de PC die wel op internet zit. Maar welke instelling het zou kunnen zijn weet ik niet. Ook hoor ik om mij heen dat sommige netwerkkaarten en sommige switches gewoon niet met elkaar kunnen communiceren is dit ook een modelijkheid ? Groet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...