Ga naar inhoud

1 server, twee internet verbindingen?


Aanbevolen berichten

Oké, nu ik eens een vraagje. Ik heb een Win2000 server met daaraan 2 win98 pc. De (kabel)verbinding met Internet zit op de Win2000. Ik heb beide 98-ers verbonden met de Win2000 en heb dus 3 netwerkkaarten in de Win2000. Als ik bij netwerkeigenschappen kijk zie ik beide computerverbindingen én een Internetverbinding. Maar ik moet kiezen met welke 98 computer ik op Internet wil. Is het nou zo dat ik nog een Internetverbinding moet aanmaken? Of kan het op een nadere manier omdat beide computers van die ene verbinding gebruik horen te maken.....? [ Dit bericht is bewerkt door: Wiep Corbier op 2002-05-06 17:40 ]
Link naar reactie
Je gebruikt waarschijnlijk ICS wan W2k. Deze kan maar één binding aan en kan dus maar één netwerkkaart doorverbinden naar Internet. Indien je een product als wingate gebruikt kun je meerdere bindings opgeven. (Lees netwerkkaarten in je server). Echter Wingate voor meer dan één client is duurder dan een HUB.
Link naar reactie
Goed dan wil ik de derde computer niet op Internet. Maar zodra ik de kabel tussen de server en de derde ccompuet gelegd heb, en de computers opstart, neemt de derde computer de instellingen van de tweede over en heb ik een IP-conflict. ???? Hoe hang ik toch de derde computer aan mijn server zonder dat ik in de problemen kom?
Link naar reactie
Ik heb nu: windows2000 Adv Server als Internetcomputer. Daaraan Win98 die ook op Internet kan, en daar weer een win98 computer die niet op Internet kan, maar dat hoeft dan ook niet. Het was gewoon een test. Ik heb met mijn windows2000 Adv. Server natuurlijk andere mogelijkheden als DHCP, maar dat is me nog veel te ingewikkeld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...