Ga naar inhoud

2 pc's verbinden via usb?


Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om twee computers via een usb kabel met elkaar te verbinden? Ik wil zo namelijk bestanden over kunnen zetten en eventueel een internet verbinding kunnen delen (om de virusscanner te kunnen bijwerken). Kan dit of moet dit op een andere manier? Kan iemand hier mij wat meer uitleg over geven. De twee computers staan ongeveer vier meter van elkaar vandaan. Op beide computers staat win xp.
Link naar reactie
Dat is idd mogelijk. Bij de plaatselijk Dixons hier hebben ze daar een setje voor van dacht ik ong. € 50. Twee netwerkkaarten en een stuk kabel zijn dan denk ik goedkoper. En je hebt een sneller netwerk. Bovendien worden je cpu's minder belast. Er stond laatst in de C!T een stuk over netwerken. Volgens mij werd daar ook een usbnetwerk in behandeld.
Link naar reactie
Je kan wel een USB verbinding maken tussen 2 pc's alleen is het langzaam en relatief duur. Daarom kan je beter 2 netwerkkaarten en een cross-over kabel nemen (dit is veel sneller). Je kan eventueel ook een serieele verbinding (nul-modem heet dat geloof ik)nemen als dat nog bestaat want dat is volgens mij erg oud.
Link naar reactie
Het is dus wel mogenlijk!! Bij de Dixons heb ik een pakket gekocht. Hierin zit een kabel en een diskette om een netwerk te maken tussen twee computers. Ik heb laatst een noteboke gekocht en via de usb laten communiceren met mijn "gewone" computer. Wel vond ik de installatie onduidelijk en heb ik de hulp ingeroepen van een vriend. Laat het me weten als het eventueel niet lukt. Het is vrij simel (achteraf) om het te installeren. Zeker in windows XP. Gr remco
Link naar reactie
[quote:743d3de8e7] Op 05-05-2002 19:00 schreef Cor vd H: Dit kan dus niet rechtstreeks van de ene usb aansluiting naar de andere? Ik moet dus een netwerkkaart in beide pc,s hebben? Er bestaat toch ook iets als een directe kabel verbinding waarbij je de ene pc als gast insteld en de andere als hoofd pc? [/quote:743d3de8e7] Waarom wil je perse via de usb poort? -het is grotere belasting cpu -duurder dan 2 nw. kaartjes + cross cable -Minder snel dan gewoon netwerk zoals sjoerd boerhout ook al zei. Een directe kabelverbinding waar je het over had, is bedoeld voor o.a. het overzetten van bestanden. dus dat is geen netwerk. of dat nou via LPT op USB is. Een usb netwerk is wat anders, de kabels voor netwerk en d.kabelverbinding zijn ook verschillend. --------------------------------------------- ik raad je dit setje aan: Sitecom Gamers Networking Kit (2xPCI ethernet) De perfecte kit om een klein netwerk op te zetten, waarmee men niet alleen gegevens kan uitwisselen, CD/DVD ROM speler; printer; scanner; ea. kunt delen, maar ook perfect multiplayer netwerk spellen kan spelen, voor nog meer spelplezier. ..Gamers-kit installeren .. spel(len) installeren .. Spelen!! Prijs: € 44.00 inclusief BTW. 2 x 10/100 Mbps PCI ethernet kaart 8 meter UTP cross over cable Cat.5 Full duplex Ondersteunt Wake-up-LAN-functie Eenvoudige installatie Geschikt voor Windows 95/98/2000/NT/ME, Novell, Unix, Lunix Inclusief Nederlandstalige handleiding en stap voor stap installatie. (bron: http://www.informatique.nl) nou, succes! [ Dit bericht is bewerkt door: kanertw op 2002-05-06 22:27 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...