Ga naar inhoud

Netwerk tussen NT4 & XP Pro lukt niet


Aanbevolen berichten

Beste, Laats legde ik een netwerp (tcp/ip) aan tussen men WinXp Pro (server) en men Win98 (client). Dit ging perfect. Internet delen lukte, outlook express werkte, kortom geen problemen. Sinds vorige week staat er NT4 op die laptop (betere beveiliging) en nu werkt het netwerk niet meer. Bij de tcp/ip eigenschappen staat het volgende: IP: 192.168.0.2 Subnet: 255.255.255.0 Gateway: 192.168.0.1 (adres server) Voor de rest heb ik niet ingevuld. Ben ik nu iets vergeten of zo. Pingen naar localhost daat, pingen naar 192.168.0.1 geeft een time out. Wie weet er een oplossing? Bedankt!
Link naar reactie
dus eerst eens kijken wat er wel werkt: ping PC1 => pc2? ping PC2 => pc1? beide niet werkend? probleem met IP-configuratie? probleem met netwerkkabel? probleem met netwerkkaart? Mogelijke stappen tot een oplossing... Hang er een derde PC bij en kijk of je met deze wel netwerkverbindingen kan krijgen, neem zelfs een andere netwerkkabel, zodat je deze ook heb uitgesloten.
Link naar reactie
Dezelfe laptop met dezelfde instellingen onder windows 98 werkt wel (Dual boot systeem win98/NT) Blijkbaar ben ik iets vergeten te installeren onder NT ofzo (ben geen nt kenner) want onder win98 werkt alles perfect. De kabel is dus ok, dus is dit al uitgesloten. Onder win98 staat er client voor microsoft netwerken geinstaleerd. onder nt vind ik deze service niet terug. normaal?
Link naar reactie
Je hebt een dualboot systeem en maakt waarschijnlijk gebruik van de ingebouwde DHCP server op de andere pc. Doe eens het volgende op je dualbootsysteem, uitgaande van OS win98. Maak op OS NT dezelfde computernaam, zelfde werkgroep en zelfde gebruiker aan als op OS win98. Nu ziet de DHCP server geen 'verschillende' pc's meer op hetzelfde MAC-adres van je NIC. MAC-adressen moeten nl. uniek zijn. Succes, NoZtra.
Link naar reactie
Dan is waarschijnlijk iets mis met de instellingen van NT. Als je er de zin in heb, moet je eens NT opnieuw laten instaleren en dan zelf de netwerkkaart laten vinden. Andere oplossing.... Kaart deinstaleren en opnieuw toevoegen. Laat hem wel netjes elke keer rebooten. Let er op dat je na ELKE wijziging in de properties van je Network WEER je servicepack draait.
Link naar reactie
Misschien een aardige: Heb je in je laptop nog meer netwerkdevices? Dit kan een WAN MinipoortAdapter of ISDN-kaart zijn. Ik heb in het verleden wel eens meegemaakt dat onder het kopje bindings er voorrang gegeven werd aan een verbinding naar de buitenwereld boven mijn interne netwerkverbindingen. Wanneer ik mijn LAN connectie zocht, werd deze op internet niet gevonden :smile: Weet je verder zeker dat je netwerkkaart zelf onder NT goed geïnstalleerd is? Je krijgt een messages bij opstarten dat een bepaalde service niet is opgestart? Kijk eens in de eventviewer. Mogelijk staan daar meldingen waar je wijzer van wordt. Wanneer je een ISA PnP netwerkkaart hebt moet je pnpisa.sys geïnstalleerd hebben. Ik kan mij voorstellen dat voor pcmcia ook een dergelijke driver geladen moet zijn. Oh Ja. Kijk ook nog even in die netwerktabbladen of de volgende services geïnstalleerd zijn: Computer Browser, Netbios interface, RPC configuration, Server en Workstation. Met name de Remote Procedure Call kan nog wel eens "vergeten" zijn. Omdat de door jou omschreven instellingen wel OK zijn heb ik maar even een mitrailleursalvo gegeven m.b.t. niet genoemde zaken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...